Podla coho si zistil tu vysku, takto presne na meter?
Uz sa niekto pytal cim si fotil, tiez by ma to zaujimalo.
Reagovať na správu
Ak mozem upresnit vyska letu nad 4000 feet je vyjadrovana v letovych hladinach, co su hektofeety vztahovane k tlaku nad strednou hladinou mora - 1013.2 hPa takze o nejakych metroch je velmi tazke hovorit, nakolko jej uroven kolise a tym aj skutocna vyska nad terenom. Pravda ak nemas RL vyskomer - a ani ten by to tak presne nezmeral.
Po prestupani Transition altitude preladi pilot vyskomer na standardny tlak a dalej udrziava pridelenu letovu hladinu co nie je realna vyska nad terenom, ale zabezpecuje bezpecne dodrzanie stanovenych vyskovych rozostupov medzi vsetkymi letovymi prevadzkami navzajom.
Reagovať na správu
Dakujem, tipoval som to na nejaky online radar, je to softwarovo prepocitane pre potesenie oka.
V skutocnosti do toho vstupuje mnozstvo faktorov o com svedci standardny bezpecnostny vyskovy rozostup 2000 feet v rozpati FL290 - FL410. Kvoli tomu aby sa do vzdusneho priestoru zmestilo viac prevadzok boli zavedene tzv. RVSM - Reduced vertical separation minima co znizilo vyskovy rozostup na 1000 feet. Aby ale prevadzka mohla vobec zabezpecit jeho dodrzanie, musi mat specialne vybavenie ktore to garantuje. Takze tie presne metre sice potesia, ale nehodno im verit.
Ani primarny RL vyskomer to neda s takouto presnostou. V reale dolu to nie sme schopni takto presne zmerat a hore to nie su schopni takto presne udrzat. Ale fotky potesili.
Reagovať na správu
Pred zaslaním príspevku do diskusie je potrebné prihlásiť sa použitím Vášho prihlasovacieho mena a hesla.