jelenkovec
Sarcodon versipellis (Fr.) Nikol.
Pred možnosťou upozorniť ostatných návštevníkov na fotografiu je potrebné prihlásiť sa použitím Vášho prihlasovacieho mena a hesla. |
Nasledujúce fotografie
Diskusia k fotografii
Tatanka - Yotanka pokročilý 9.7.2016 11:02
Martin díky.
Nikdy predtým som ich tam nevidel.
Tak mi to nedalo brak som aj vzorku,
cítil som, že to bude zaujímavý nález,
ake až taký som nečakal veru...
Tatanka - Yotanka pokročilý 9.7.2016 11:05
Janko díky.
Tak už aj pod Rozsutcom,
tu je v atlase pod Chočom.
To sú rovnaké biotopy aj
podložie.
Tatanka - Yotanka pokročilý 9.7.2016 11:07
Filip díky.
Koľko rokov tam chodím a
nikdy predtým tam neboli.
Tak to je pozitívne zistenie...
Tatanka - Yotanka pokročilý 9.7.2016 11:10
Ľubka díky.
Som aj zobrak jeden,
lebo tietk som stretol
prvý kra.t v živote a
tam chodím odmalička.
Sranda to je...
Pritom sa nedajú prehluadnúť,
tak sú to krásne huby.
Tatanka - Yotanka pokročilý 9.7.2016 10:58
Michal díky.
Chodím tam roky a prvý krát
som ich videl sranda.
Tatanka - Yotanka pokročilý 9.7.2016 11:12
Irenka díky.
Vzácne huby sú to a
úplne nový výskyt na Slovensku.;(
Tatanka - Yotanka pokročilý 9.7.2016 13:04
Radko díky.
Bol som služobne tak
som vybehol v žabkách
na hodku, leto to ja
moc nechodím, to radšej
chodím plávať....
Môj čas príde ešte...
Tatanka - Yotanka pokročilý 9.7.2016 13:05
Bratku díky.
Hneď sa mi zdali fajnové.
Aj som jednu zobral.
Roky čo tam chodím, tak
tieto tam neboli nikdy.
Možno výtrusy zanieslo od Choča.
Marián Krivuš pokročilý, atlasár, botanik, správca galérií 9.7.2016 13:14
Boli - len sme ich prechádzali
Tatanka - Yotanka pokročilý 10.7.2016 11:32
Marián veď tu chodím roky,
prd tam bolo, ekosystém
sa rokmi zmenil.
Na lúkach isto nerástli.
Prehliadnúť da nedali.
Stovky plodníc ptehliadnuť???
A na viacerých mikrolokalitách.
A posledných 5 rokov jedine,
že by som netrafil čas, ale
ostatné druhy boli rovnaké.
Mení sa biotop vekom...
Pozítívne zistenie je, že
príroda je silnejšia ako my...
M a r o š atlasár, mykológ 9.7.2016 14:17
Gratulujem k zaujímavému nálezu.
Nepotešil si ma však informáciami v opise k fotografii... Keď ja píšem opis k hubám, tak sa snažím čerpať z poznatkov, ktoré získam v teréne, často sú to informácie, ktoré sa nikde inde dosiaľ neobjavili. Ako vidím, do svojho opisu si nakopíroval všetky informácie k tejto mojej fotke: OBR 359774 , čo nepovažujem v tejto forme za šťastné a korektné riešenie. Odkiaľ si čerpal informáciu, že je to druhý nález pre Slovensko? Podľa historických údajov je napr. len v Malej Fatre ešte jedna lokalita a na Slovensku ich je celkovo vyše 10. Prosím Ťa, do budúcnosti zváž aké údaje k svojim fotografiám použiješ s ohľadom na ich korektnosť.
Tatanka - Yotanka pokročilý 10.7.2016 11:16
Maroš nemyslel som to zle prepáč.
Takto ja som skopíroval základné
veci, lebo som lenivý niečo písať
čo je úplne rovnaké.
Ale potom som prepisoval text,
nikoho som nechcel kopírovať,
ekosystém je úplne rovnaký,
však inak by tam ani nerástli.
Mladá smrečina nadmorská
výška dokonca úplne rovnaká
+- 50 metrov.
Čo sa týka výskytu pardón
ja som sa dočítal že len pod Chočom.
Tak pardón netušil som, že aj vo Fatre.
Sranda je že tu chodím na toto miesto
vyše 20 rokov a predtým tam nikdy nerástli,
ale predtým to boli lúky so smrekmi
a teraz pekná mladá smrečina s machmi a
miestami pekne hustá.
M a r o š atlasár, mykológ 10.7.2016 17:52
Čakal som podobnú reakciu. Nerob zo mňa hlupáka, svoj text opisu plodníc som spoznal okamžite. Ako si dovolíš presviedčať ma o mojom texte, že si ho neskopíroval a že si prepisoval text, keď si ho neprepísal? Každý, kto si otvorí môj opis a ten, čo si uviedol Ty, tak uvidí, že to je to isté (máš tam 6 kliknutí na súhlasím s mojim príspevkom). Načo si potom kopíroval niečo, čo je úplne rovnaké? Tá Tvoja fotka nemohla byť bez toho alebo sa len "chváliš" cudzími poznatkami a dávaš ich bez uvedenia akéhokoľvek zdroja k svojej fotke? Vôbec nejde o opis lokality a ekológiu. Odkiaľ máš ten údaj, že sa vyskytuje len pod Chočom? Nevyhováraj sa na nič, nejde Ti to a s tou lenivosťou a kopírovaním základných vecí si to len zaklincoval...
Tatanka - Yotanka pokročilý 12.7.2016 17:04
Tak nech je aj páťdesiata lokalita,
aj tak je to dobrý nález či.?
Sú dôležitejšie veci v živote a ja teda neviem. ale aj tu je na mape zaznamenaný výskyt len pod Chočom.
Tak to treba optaviť ja nie som atlasár
ja chodím do práce....
Toto je len mój koníček.
Teba som sa nechcel dotknúť dal
som tam že som čerpal opis huby
od Teba a dám tam aj že vďaka Tebe
som ju určil, lebo je to pravda.
Jediný si mal opis huby poriadny, to
je fakt.
M a r o š atlasár, mykológ 12.7.2016 22:16
Toto bude dúfam moja posledná reakcia, už nad týmto celým nemienim márniť čas, pretože to nikam nevedie. Ale aby sme sa rozumeli. Môj status atlasár/mykológ som si dúfam zaslúžil za svoje vedomosti a prácu na tejto stránke, no i mimo nej. Z toho ale automaticky nevyplýva, ako si Ty myslíš, že budem sedieť od rána do noci nad stránkou, vypĺňať lokality, uvádzať literatúru tak, ako si to Ty predstavuješ. A naozaj Ty si tu veľmi malý "pán" na to, aby si mne alebo komukoľvek zadával úlohy či príkazy čo má vyplniť, opraviť, doplniť. To si nezvykaj, to si nedovolím ani ja a to tu už mám niečo za sebou na rozdiel od Teba. Predstav si aj ja chodím do práce, robím výskum a snažím sa aj robiť svoje koníčky. Ja v podstate chodím domov len prespať. Možno Ťa to prekvapí, ale mykológia už nejaké to storočie funguje a je preto naivné si myslieť, že mapka výskytu daného druhu huby na nahuby je odrazom jej historického aj súčasného výskytu. Stále neviem, odkiaľ máš výskyt pod Chočom. Ja píšem výskyt Chočské vrchy a nie Choč. Ale možno je pre Teba názov pohoria a najvyššieho masívu v rámci pohoria to isté... Moje meno do určenia nepíš, pretože ja som Ti tú hubu neurčil, nebol som fyzicky pri tom, o identifikáciu si ma nežiadal, nebol dôvod, tento druh sa dá v pohode určiť. Takže aby bolo jasné, ja nepotrebujem vôbec figurovať ako určovateľ a ani v opise nemusíš písať, že si to určil podľa môjho textu. Toto vôbec nie je podstatou problému, ktorý tu vznikol. Svojim kopírovaním textu a následnými veľmi nepodarenými reakciami si si opäť raz dobrú reklamu neurobil. Ja som sa tak zbytočne musel obhajovať, vysvetľovať, rozčuľovať (vôbec prvýkrát ako tu za tie roky pôsobím)... Ak nemám na stránku chodiť pre radosť a oddych, tak sem chodiť nemusím vôbec.
A pre informáciu ak to tu bude ešte niekto čítať... Požiadal som jedného z moderátorov, aby môj text opisu plodníc z toho "Tvojho" vymazal. Po tom všetkom nemám záujem, aby tam bol uvedený. Rovnako moje meno s týmto nálezom nie je potrebné spájať, ide to mimo mňa. Čo si našiel, to si si určil, je to správne a bodka.
Tatanka - Yotanka pokročilý 13.7.2016 21:00
Arogantní si riadne teda,
leba ja si práve Tvoju prácu Vážim
to si zle trafil, je to problém že
som išiel podľa Teba a nie podľa Hagara???
Však práve že preto, že si mal perfektný
opis. S čím som to mal porovnať, keď nie
s Tebou. Neviem o čo tu komu zasa ide.
Zobral som jednu aj domov a snažil som
sa ju popísať a išiel som podľa Teba to je fakt.
Čo autorské práva, tak potom to povedz rovno,
ale ako sa opis huby bude líšiť nechápem vôbec.
Počúvaš sa vôbec????
Ty tvrdíš že keď niekto niekedy opísal popis
napr. muchotrávky červenej, tak už nikto
ju nemôže opísať???? To sa mi snáď sníva toto...
Tatanka - Yotanka pokročilý 10.7.2016 11:36
Martuška díky.
Zasa to niektorý nemôžu rozdýchať.
Text čo by sa opakoval som skopíroval
aby som ho nemusel písať ako blázon
veď aj iný tu robia prepisy z literatúry,
však to je jasné. Zmenil som len skutočné
fakty a podrobný opis lokality, tak neviem
o čo komu zasa ide...
Len som myslel že je to druhá lokalita u nás
a to sa ospravedlňujem, nie je, som to prepísal,
ale nech si láskavo opravia literatúru...
Martula pokročilý 10.7.2016 13:50
Vladko, ja osobne neuznávam skopírovanie popisov. No, keď si už ten popis skopíroval, tak si mal v popise uviesť, že si ho skopíroval od Maroša. Myslím, že tak by to bolo korektnejšie.
Tatanka - Yotanka pokročilý 13.7.2016 22:37
Martuška ja som to urobil
a mi to dal zmazať.
Ani to sa mu nepáčilo aj
som napísal že vďaka jeho
opisu. Pritom to bola pravda,
má super popis tejto huby.
Niekedy tu bojujú aj proti sebe.
Nie každý človek má pokoru...
Martula pokročilý 13.7.2016 23:44
Vladko, Tvojou veľkou chybou bolo, že si to neuviedol hneď pri vložení fotografie na túto stránku. Urobil si to až po Marošovom príspevku a tiež až po mojom. Vôbec sa nečudujem, že Maroš pri Tvojej fotografii dal moderátorom zmazať popis, ktorý si Ty od neho skopíroval.
Miesto toho, aby si sa Marošovi ospravedlnil, tak sa cítiš urazený a hneváš sa nielen na neho, ale aj na všetkých, ktorí tento Tvoj "prešľap" neschválili. Nehnevaj sa na mňa, ale ak niekto nemá pokoru, tak si to Ty. Zamysli sa nad sebou. A ver, že nikto Ti ten nález nezávidel, všetci Ti ho dopriali. Každý z nás Ti úprimne k nálezu zablahoželal.
M a r o š atlasár, mykológ 15.7.2016 16:54
Martuška, ďakujem Ti veľmi pekne za podporu, rovnako ako ostatným, ktorí klikajú na súhlasím/nesúhlasím. Ja na tohto užívateľa, ktorý sa tu už dopustil toľkých priestupkov nie len proti morálke, pravidlám týchto stránok, ale aj proti zákonu (napr. pekáče náramkoviek) a pourážal tu množstvo ľudí, už nereagujem. Obzvlášť nie na ďalšie "ataky" pod inými fotkami. Každý súdny človek si spraví názor sám. Moderátora som poprosil, aby zvážil či sú moje argumenty k situácii opodstatnené a či je možné moje informácie z opisu vymazať. Hájil som len svoje záujmy, keďže som bol evidentne poškodený (či už vedome alebo nevedome). A aby aj do budúcna niekto neprišiel o podstatu tohto "skvelého" príbehu, pridávam link na obrázok pôvodnej situácie, od ktorej sa toto odvíjalo. http://www.image-share.com/ijpg-3282-43. ...
Ešte raz všetkým ďakujem za podporu, je vidno, že viacerým tu na korektnom fungovaní stránky záleží.
Martula pokročilý 16.7.2016 17:20
Maroš, musela som to napísať, pretože ma totálne vyvádza z miery, keď sa niekto pýši cudzím perím.
Viem koľko času zaberie podrobný a detailný popis plodnice a niekto si to len tak skopíruje, bez toho, že by uviedol odkiaľ tie informácie čerpal.
M a r o š atlasár, mykológ 10.7.2016 18:02
Ty ma svojimi reakciami privádzaš do zúfalstva. Ty evidentne nechápeš o čo tu ide, ponúkaš jednu výhovorku za druhou a hráš sa na ukrivdeného. Poriadne sa zamysli nad celou situáciou a zachovaj sa ako chlap. Akú literatúru si mám láskavo opraviť? LÁSKAVO ju uveď, o ktorú ide. Totiž ten opis je z mojej vlastnej hlavy, lebo nemusí sa všetko prepisovať, ako si to myslíš Ty, niektorí ľudia to dokážu aj vytvoriť sami...
Myslíš, že ja neviem niečo rozdýchať? Ako si videl, k nálezu som Ti pogratuloval. Neboj sa, ja mám také nálezy húb, o ktorých sa Tebe môže len snívať, ja naozaj nie som odkázaný Tebe niečo závidieť.
Tatanka - Yotanka pokročilý 14.7.2016 14:59
Veď nie Ty však práveže som išiel
podľa Teba, lebo si mal fakt super popis.
Skôr všeobecne na stránkach sa nedoplňajú
mapky výskytu jednotlivých druhov.
Tebe som nič nevyčítal, opačne vďaka Tvojmu
opisu opakujem znovu som ich vôbec určil.
Tak druhý krát radšej každému napíšem
správu, lebo však pre mňa nebol problém
napísať, že som to čerpal od Teba.
A že nie si arogantný, na Podbánskom
som strávil tretinu života od dvoch
rokov a s trempami z Brna sme prešlapali
Československo a Rumúnsko a Ty tvrdíš
že ja nedám lepšie nálezy.... No coment...
Poznám dobre aj Sninu, Poltár, a ďalšie
miestečka v republike, len nemám čas
tak ďaleko chodiť, keď mám inú prácu.
Od rána do večera mám plno roboty.
Snáď keď budem na dôchodku sa to zmení.
Ja si vážim každého človeka bez rozdielu...
Zdenka atlasár, mykológ 9.7.2016 18:54
Gratuluju k nálezu. Zkopírovat něčí popis ale určitě není dobrý nápad
Tatanka - Yotanka pokročilý 10.7.2016 11:28
Zdenka len hrubý skic som
skopíroval, čo som to mal písať
všetko odznovu???
ten som postupne prepisoval
a dopĺňal info.
Kde je to rovnaké???
A keď z literatúry tu píšu prepisy???
akurát som sa sekol v tom že
je to druhý nález, tak to som
mal zlé informácie sa ospravedlňujem.
M a r o š atlasár, mykológ 10.7.2016 17:56
Ty môj opis považuješ za hrubý skic? To myslíš vážne? V tých pár riadkoch sú niekoľkoročné poznatky z môjho vlastného výskumu. Ty tú hubu nájdeš prvýkrát a už všetko presne o nej vieš a ešte aj opis plodníc a spôsob rastu naformuluješ doslova rovnako ako ja. Áno, keď si chcel mať opis plodníc, tak si to mal všetko napísať odznovu, zapojiť svoju vlastnú kreativitu, plodnice preskúmať v teréne. Keď sa niečo prepisuje z literatúry, tak sa aspoň uvedie citácia/zdroj a neprekopíruje sa text "natvrdo" ako si to predviedol Ty. Presne tak, sekol si sa v tom, že to je druhý nález pre SR, lebo to je totiž jediné, čo si v tom opise vytvoril a rovno to bol nepravdivý údaj.
Tatanka - Yotanka pokročilý 13.7.2016 21:16
Sa tu urážate pre blbosti
a Hagarovi nesiahate ani po päty....
keby ten tu pozeral opisy niektorých
ľudí tak čo by on potom na to povedal.
teraz nehovorím o Tebe Maroš, ale
zamyslíte sa nad tým čo šírite...
Však ja si Vážim Tvoju robotu a práve
preto som pozeral rôzne opisy a Tvoj
bol najlepší, nemá to tu s Vami zmysel
sa hádať.
Tatanka - Yotanka pokročilý 13.7.2016 23:02
Lokalitu ja mám presne podrobne
opísanú tak nepreháňaj.
Ja niekedy už neviem čo mám
robiť, keď chcem uviesť odkiaľ
čerpám info je zle a keď nie,
tak je ešte horšie...
Opakujem Vážim si Tvoju robotu.
Každého človeka robotu si treba vážiť.
Zdenka atlasár, mykológ 10.7.2016 20:08
Nemusel jsi přece psát žádný popis, pokud jsi si s tím nechtěl dát námahu, to není povinné. Bohužel některé věty jsou nachlup stejné, to je přece jasné každému, kdo si to porovná, na to se mě neptej. Tím, že jsi neuvedl, odkud ten popis (či jeho části) máš, jsi se chlubil cizím peřím a měl by ses Marošovi omluvit a uvést to na správnou míru, tak jak se dohodnete... To je můj názor.
Jinak nechápu, co tu píšeš o závisti... ten nález Ti tu snad všichni přejí, o tom to není.
Tatanka - Yotanka pokročilý 13.7.2016 21:17
Práveže som chcel podrobný
opis čo mi chcete v tom brániť?
Ja som Marošovi písal, že jeho
popis je fakt perfektný, preto
som postupoval podľa neho.
Plodnicu som jednu zobral a
porovnával som jeho zistené fakty.
Neviem prečo sa hneváte aj na svoju
dobre vykonanú prácu...
Odkiaľ som to mal porovnať?
Však Maroš má fakt najlepší opis tejto
huby o tom niet ani pochýb.
Keď som ho uviedol, že som
postupoval podľa jeho popisu
a vďaka nemu som ju určil
a dal som ho aj že on ju určil,
lebo bolo to vďaka jeho popisu,
tak sa sťažoval a dal to zmazať...
Tatanka - Yotanka pokročilý 10.7.2016 11:41
Anička díky.
Len super nález zasa skĺzol
do roviny slovenskej závisti...
Chcel som potešiť ľudí, nie ich tu rozhádať.
Tatanka - Yotanka pokročilý 13.7.2016 23:03
Tak kamarát tieto huby
som šťastný ako blcha,
že sa mi podarilo objaviť
a ešte v tom strašnom suchu...
Tatanka - Yotanka pokročilý 13.7.2016 23:09
Jožko díky.
Dúfam že som aspoň
pár ľudí potešil nálezom.
A že len pár ľudí tu vedie
žabo myšie vojny....
peten atlasár, mykológ 11.7.2016 20:56
Vlado, tady si ale řádně přestřelil! A při tom je to tak zbytečné. Kdybys nebyl líný a vzal si tu plodici (viz exsikát existuje) a skutečně ji popsal dle svého nejlepšího vědomí a svědomí + připojil svoje poznatky o biotopu, byl by to pořádný popis. Takhle jsi jen sprostě využil Marošovy ochoty tady něco více sdělovat k houbám a místo toho, abys uvedl něco ve slova smyslu - kolega Peiger zmiňuje to a ono, tak to vydáváš téměř za své myšlenky a ještě se tu vymlouváš jako malý kluk, kterého máma přistihla při honění ptáka. Epitafy o závisti raději ani nebudu komentovat. Nezlob se na mě, měl bysis zamést před vlastním prahem, děláš tu ze sebe zcela zbytečně chuje jako lampu.
A místo toho, abychom tu teď obdivovali Tvůj vzácný nález, "obdivujeme" akorát Tvou naprostou neloajalitu, sebestřednost a zoufalství.
Abych byl korektní, tak nález skutečně oceňuji a gratuluji k němu, k tomu okolo jsem se už dostatečně vyjádřil.
Tatanka - Yotanka pokročilý 12.7.2016 16:51
Peťo čo na opise plodníc som
mal zmeniť, keď takmer vždy
u nejakého druhu je rovnaký.
Čo som mal prehodiť riadky či čo.?
A keby som citoval Hagara tak
to by bolo v poriadku???
Moc to dramatizujete a popis
lokality da nehnevaj ja mám
omnoho podrobnejší....
Dám tu že údaje opisu plodníc
som čerpal od Maroša to nie
je problém, len som stále v robote,
ja nie som na dôchodku.....
peten atlasár, mykológ 12.7.2016 19:46
Vlado, nic jsi nemusel na popisu měnit, proč taky?! Ale měl jsi tam ihned napsat, že je to popis Marošův - to by stačilo a nikdo by tady nereagoval tak, jak jsme reagovali. Každá akce vyvolá nějakou reakci...
Nebo jsi mohl napsat svůj popis tak, jak se to dělá. Vzpomeň si, když jsi robil svou diplomovou práci, také jsi musel citovat zdroje a když jsi psal svoje poznatky a byl tam i někoho jiného poznatek, rozpor, příklad, srovnání apod., musel jsi je také uvést (byť jen v závorce). Např. tento druh nacházím v čisté smrčině v n. v. 1000 m. n m., vyjímečně i nad touto hranicí, což například zmiňuje i XYZ (2014).
Takže asi tak, no, snad jsi mne pochopil, snažil jsem se to napsat transparentě, aby bylo jasné, o co tady jde.
Navíc prostým překopírováním několika řádek textu bez uvedení autora hanobíš jeho robotu. Ono to není jen tak něco napsat a i když je to jen pár řádků, je za tím mnoho práce jak v terénu, tak doma a třeba i nad mikroskopem. Vím o tom své a kdyby mě tohle někdo udělal, nebyl bych tak slušný jako Maroš, protože mám zcela jinou povahu... ale o to zde nejde. Moc to bagatelizuješ, toto není normální postoj ze Tvé strany.
Kdybys citoval Hagaru - napsat bys měl minimálně L. Hagara, Ottova encyklopédia húb (2014), nebo dle Hagary (2014)...
Popis lokality je kde, jaký podbrobnějsí? Podle mě je to zcela nedostatečné, popis biotopu se dělá úplně jednak (smrčina na vápenci je jako z mateřské školy).
Koukni se na ID 495450 jak má vypadat základní popis lokality a pak se můžeme bavit o nějakých popisech.
Ale my také všichni chodíme do zaměstnání, nie do roboty, a nejsme na důchodku, o tom to přeci vůbec není. Kdo má zájem se někam posunout, ten si i přes své veškeré povinnosti na houby a "další věci okolo nich" rád najde.
Tatanka - Yotanka pokročilý 13.7.2016 21:23
Peťo aj som to urobil,
aj som dal že s jeho pomocou
som to určil čo je fakt, vďaka
jeho dobrého popisu, ale dal
to zmazať sa nahneval.
Nijak sa mu to nepáči, chce
to trochu pokory, ani tak nebolo
dobre ani opačne....
To potom Hagara musí byť nasratý
na všetkých na týchto stránkach.
Ale možno je iný človek trošku...
Preto som ju aj bral domov, aby
bol opis podrobný a Maroš to bola
náhoda, mal fakt perfektný popis.
Keby som bol v tejto oblasti fakt
dobrý, tak by som sa ja napríklad
ľuďom poďakoval a bol by som hrdý
na to, že si vybrali práve mňa.
Ľudia pre ktorých robím vedia ako
si ja vykonávam svoju robotu.
Moja robota je pre mňa aj moja reklama.
Záleží len na ľuďoch akú cestu si
zvolia, či rýchla sláva, marná sláva,
alebo slúžiť druhým....
vodal pokročilý 16.7.2016 22:07
Krásny nález, ja som včera našiel v Jánskej doline v Liptovskom Jane.
Váš názor alebo poznámka
Pred zaslaním príspevku do diskusie je potrebné prihlásiť sa použitím Vášho prihlasovacieho mena a hesla.
Informácie o fotografii
Autor fotografie:
Kvalita:
Vzácna huba
Čas a miesto:
08. 07. 2016, Okolie Terchovej.
Popis:
Rástli na viacerých mikrolokalitách
vo vlhkej smrečine na vápenci.
Smrečina bola mladšia, hustá s porastom
machov a tráv medzi stromami
vo vlhkom prostredí.
Nadmorská výška upresnenie 750 m.n.m.
Na jednom mieste bolo niekoľko desiatok
plodníc. Fotil som väčšiu zrastenú skupinku.
Vzácny druh. Vzorku som zobral pre istotu.
Rástli päť krokov od jelenkoviek voňavých.
Úplný môj prvonález v oblasti.
Vôňa húb bola prenikavá,
trošku s nádychom sladkého
drievka. Viac skupiniek bolo
v zrastoch, hlavne v machu,
ale rástli aj sólo viac v ihličí
pod smrekmi. Farba klobúkov
plodníc bola bežovooranžová,
na okrajoch boli klobúky plodníc
svetlejšie. Hlúbik mal podobnú
farbu. Zo spodku plodníc boli
hnedasté ostne.
Identifikácia:
Podľa makroskopických znakov
Identifikoval Ing. Vladimír Kuderavý (TATANKA)
Exsikát existuje
Ďalšie informácie:
ID: 579219; Zverejnené: 08. 07. 2016, Model:COOLPIX P7100; Clona:f/7.1; Čas:2/5s; Blesk:Nie; Ohnisková vzdialenosť:6/1mm (35mm ekvivalent: 28)