Mraky
Pred možnosťou upozorniť ostatných návštevníkov na fotografiu je potrebné prihlásiť sa použitím Vášho prihlasovacieho mena a hesla. |
Nasledujúce fotografie
Diskusia k fotografii
m.gabris pokročilý 5.6.2015 17:57
Pekný výjav..škodaže je obloha často počarbaná od postrekov z lietadiel (chemtrails)..sám často neviem či sú ovečky prirodzené alebo nie...
Roman pokročilý 5.6.2015 20:16
No, oni to ve skutečnosti nejsou žádné postřiky, jsou to obyčejné kondenzační pásy, jejichž podstata je stejná jako u oblaků vysokého patra (Cirrus, Cirrostratus, Cirrocumulus). Mnohdy, obzvláště při vysoké vlhkosti v té výšce, zůstávají na obloze některé mnoho hodin a časem ani nemusí jít rozeznat od oblaků vysokého patra - dokonce i na meteorologických stanicích se pak někdy udávají jako oblaky (Cirrus vertebratus, Cirrocumulus apod. podle toho jak se přetvoří) protože jejich podstata je opravdu stejná
m.gabris pokročilý 6.6.2015 08:51
Roman, kiežby... veľa ľudí neverí lebo nechce veriť, ale stačí si o tom dačo nájsť, geoinžinierstvo je skutočné, len nie medializované.. na YouTube je toho dosť https://www.youtube.com/watch?v=lYvJmIho...
Roman pokročilý 6.6.2015 19:27
To mě právě mrzí, že tomu tolik lidí věří Ono stačí mít nějaké fyzikální vzdělání, aby člověk zjistil, že ty pásy za letadly musí nutně vznikat i kdyby ta letadla vypuštěla čistou vodu a ne spaliny z motorů. Ale i prostým mnohaletým pozorováním oblohy se dá na leccos přijít. Já sám pozoruji oblohu už téměř 20 let (jako astronom i jako meteorolog) a i z mých vlastních pozorování, i kdybych nic jiného nevěděl nebo nečetl, můžu vyvodit, že chemtrails je prostě blbost.
Bohužel, je to konspirační teorie. Ty bývají šokující, strašidelné a tím pádem pro lidi nesmírně přitažlivé a je až s podivem, kolik lidí tomu věří. Nedivil bych se tomu před sto nebo dvěsta lety, ale dnes...? I když na druhou stranu je pravda, že některé jsou vymyšlené tak důmyslně, že je těžké je nějak objektivně vyvrátit. Ostatně vyvrátit nějakou teorii je mnohem složitější než ji potvrdit. něco potvrdit znamená nalézt byť jen jediný důkaz. Ale vyvrátit to? Když vědec najde důkaz, který danou teorii vyvrací, tak se vždy najde někdo, kdo řekne, že ten důkaz je nedostatečný. A může se začít od začátku. Četl jsem poměrně dost článků, které se konspiračními teoriemi zabývají a je až s podivem, kolik lidí jim věří. Holt, každý nemůže být inteligentní. A to se týká i chemtrails. Jsou jasné důkazy, výpočty a kdoví co ještě, jak daný úkaz vzniká, vyvíjí se, ale právě tyto věci vždy jen utvrdí skalní příznivce, že mají pravdu. Jakoby vůbec nemysleli. Prostě jakýkoliv důkaz je naprosto kontraproduktivní. Asi by se měšlo začít od píky. Každému, kdo tvrdí, že chemtrails je spiknutíé, zakázat let letadlem. Každému, kdo je proti počítačům, sebrat mobil, počítač, chytrou pračku, myčku... Spousta lidí totiž proti něčemu bojuje a sama to používá. Ale zajímavé je, že si to vždycky dokáží ospravedlnit... Holt, jak se říká, chytrému napověz...
Roman pokročilý 6.6.2015 19:29
Ještě bych možná dodal, že před mnoha lety jsem byl spolutvůrcem pár kruhů v obilí. Pak byli na místo pozváni "odborníci" na tyto piktogramy. Jeden z nich zpochybnili. Další dva označili za zaručeně pravé... No a podobně je to s chemtrails, HAARP a dalšími...
m.gabris pokročilý 7.6.2015 07:57
tak to ste museli mat s tými kruhmi riadnu srandu, Roman...
Ja nie som nejaký zástanca ani odporca ´konšpiračných´ teórií. je to skôr tak že si nerád len tak osvojujem názory druhých, pokiaľ to ide radšej si prostredníctvom faktov na vec urobím svoj vlastný, a ten vlastný zas nikomu nenanucujem. Keby si videl oblohu okolo Londýna , ako je niekedy rozčarbaná ´kondenzačnými pásmi´ako šachovnica, tak by Ti to možno tiež pripadalo divné..ono tie pásy sa robia v relat.malej výške, nie stratosfére, a predsa ostávajú viditeľné dosť dlho..po normálnom liedadle pás mizne za pár minút, nie? No, nech je to tak či onak, nekazme si tým nedeľu..
Nakoniec, možno súhlasíš že by sa ľudia ale mali zaujímať o to čo sa deje okolo nich, a ak tak nerobia, nie sú nič viac než ovce.
Roman pokročilý 8.6.2015 19:38
Ano, s tím Londýnem souhlasím. Sice jsem tam nikdy nebyl, ale v okolí vede mnohem víc vzdušných koridorů než nad ČR/SR, tudíž tam proletí mnohem víc letadel a tudíž tam musí být vidět i mnohem víc kondenzačních pásů. Také tomu přispívá další jev a tím je, že nad Velkou Británií je mnohem častěji ve velké výšce vlhký vzduch (souvisí to s pohybem frontálních rozhraní potažmo samotných cyklon) než nad našimi republikami a právě ve vlhčím vzduchu vznikají kondenzační pásy lépe a mají delší trvání (ostatně při přibližování fronty trvají i nad námi kondenzační pásy mnohdy několik hodin). Nemám žádné statistiky, ale určitě pro pozorovatele na zemi tam těch kondenzačních pásů bude 5x víc než nad našimi republikami (ještě jednou upozorňuji, to číslo je jen střela od boku, asi to bude ještě víc).
A máš pravdu, že ty pásy se tvoří v relativně malé výšce. Je to dejme tomu kolem 10 km (někdy pár kilometrů níž, jindy zase výš, záleží na konkrétních podmínkách v atmosféře v danou dobu)
A to, co jsi napsal na závěr, tak s tím opravdu musím souhlasit. Lidé by se měli víc zajímat o dění kolem sebe, ale hlavně o tom přemýšlet! (A pokud možno nečíst noviny a nedívat se na televizi )
m.gabris pokročilý 8.6.2015 22:11
no, telku som pozeral do svojich osemnástich keď som bol este doma u rodičov..a odvtedy mi ani nechýba, však dnes je skoro všetko je na nete, a aj viac
bobineta atlasár, moderátor 6.6.2015 07:34
Je zaujimave, ze slovak ci cech neuveri, pokial nema nieco cierne na bielom, alebo ho to neovali po hlave. Seriozne sa da docitat o uvedenom vo vyhladavacoch pod geoengineering.
Roman pokročilý 8.6.2015 19:42
Ano, nemůžu s tebou než souhlasit. Hlavní je, že lidi nad tím, co čtou, nepřemýšlí a pak i v kondenzačních pásech vidí záměrné práškování Ale to samozřejmě nemluvím jen tady o tom, to je jen jedna z konspiračních teorií...
bobineta atlasár, moderátor 9.6.2015 10:30
Pises, ze ludia o tom co citaju, nepremyslaju. Dokonca cit:"holt, každy nemúže být inteligentni". To je trochu silne slovo, ktore pises o vsetkych, ktori maju iny nazor ako ty. Niektori ludia aby sa dopatrali pravdy, davaju do objasnenia problemu vsetok svoj volny cas a daktori aj financie. Mnohi vzdelani ludia svoje tvrdenia maju podlozene laboratornymi rozbormi. Mal by si zvazit svoje vyjadrenia o inych, kym ich napises.
Ty pozorujes oblohu 20 rokov, niektori ju pozoruju ovela dlhsie. Tieto pasy nebyvali v hlbsej minulosti take dlhe a rozplynuli sa do 3 minut. I teraz niektore lietadla maju kondenzacnu stopu rovnaku a po kratkej chvili sa rozplynie. Ale to co sa vytvara za niektorymi lietadlami pozdlz celej oblohy sa neda napisat par riadkami - treba citat, a dopatrat sa k informaciam.
Roman pokročilý 11.6.2015 21:04
Takže popořádku. To, co jsem napsal ("holt, každy nemúže být inteligentni"), jsem napsal trošku nešťastně, to přiznávám.
Jestli někteří dávají do výzkumů konspiračních teorií volný čas a finance, tak to je pouze jejich problém. Volný čas a peníze se dají využít smysluplněji. Každopádně když zůstaneme u toho, s čím jsme tu začali, tak změřit složení kondenzačního pásu ze země, je nemožné. Možná tak někdy v době startu letadla. No ale jelikož když člověk proti něčemu protestuje, má se seznámit i s názorem protistrany. Já jsem těch teorií o "práškování" pročetl mnoho, ale snad jen o jednom procentu konspirátorů (možná ani to ne), se dá říct, že někdy v ruce drželo knížku o meteorologii. A pokud chtějí věrohodně argumentovat ve prospěch svých teorií, musí nutně znát děje, které se odehrávají v atmosféře.
Kde se, prosímtě dá najít věrohodná informace o tom, že dřív ty kondenzační pásy trvaly do 3 minut? To by mě zajímalo. Stačí se podívat do starých knih, pochopitelně hlavně meteorologických. Jednoduše takových, kde je na nějaké byť černobílé fotce, zachycena obloha. Kondenzačních pásů je tam naprosté minimum. Tohle konspirátoři často uvádějí jako důkaz. Jenže letadlo, které neletí, žádnou kondenzační stopu ani udělat nemůže. A před padesáti šedesáti lety létala možná setina letadel než v současné době. Tzn. že dříve na fotkách muselo být už jen z tohoto důvodu stokrát méně kondenzačních stop. Ale když už se na některé stařičké fotce přeci jen povede zahlédnout kondenzační stopu, bývá to často krásná široká stopa, která se táhne třeba přes celou fotografii a taková stopa se nerozplyne do tří minut. Už jen fakt, jak je dlouhá a stále "drží" o tom svědčí. Popřemýšlej o tom, je to docela jednoduchá úvaha, ale špatně se to vysvětluje, resp. je to na dlouho.
A teď k současnosti. Ano, máš pravdu. I v současnosti mají mnohá letadla kondenzační stopu, která se rozplyne buď hned za letadlem nebo chvíli po průletu. To je pochopitelné. Už jsem to zmínil v nějakém příspevku výše. Záleží na podmínkách jaké panují v dané vrstvě atmosféry. Pokud je tam větší vlhkost, obecně ta stopa přetrvává mnohe delší dobu. A pokud je tam vlhkost malá, tak se rozplývá třeba těsně za letadlem. Do hry tam ještě trochu vstupují kondenzační jádra, ale to je pro tento účel nepodstatné. Konspirátoři často namítají, že mnohdy v jednu dobu u jednoho letadla kondenzační stopa je a u letadla, které letí "vedle" se hned rozplývá. Pochopitelně, to se státá může. Letadla sice můžou letět zdánlivě vedle sebe, ale můžou být v dost rozdílné výšce. A v různých výškách atmosféry panují dost rozdílné podmínky (teplotní, velmi často vlhkostní), tak by bylo spíš s podivem, že by v jednu chvíli pro letadla v různé výšce, byly dvě kondenzační stopy stejné.
A uvedu jedno přirovnání. Když je v zimě suchý vzduch, člověku se pára u pusy netvoří buď vůbec nebo se hned rozplývá. Ale když je vzduch vlhčí, mnohdy obláček páry od pusy trvá delší dobu. A naprosto stejně to funguje u kondenzačních stop za letadly, jen s tím rozdílem, že tam je to daleko extrémnější díky nesrovnatelně nižším teplotám.
Takže - ty kondenzační stopy, o kterých píšeš, že jsou podél celé oblohy, tak to jsou takové stopy, které se tvoří ve vrstvě, kde je hodně vlhko. Obvykle to bývá při přibližování fronty nebo v přítomnosti nějaké výškové fronty. A taková stopa může trvat mnohdy mnoho a mnoho hodin. Dokonce na nich někdy můžou vznikat halové jevy a u některých dost výrazné (halové jevy jsem dlouhou dobu pozoroval, tak jsem jich na ks viděl desítky) a z toho se dá čistě pozorováním a pár výpočty zjistit z jakých krystalků a s jakou orientací jsou složené.
Pro začátek doporučuji přečíst si nějaké kvalitní meteorologické publikace (žádné takové ty z edice "Bulvár") a naučit se trochu základní fyziky, která je pro pochopení těchto dějů potřebná. A pak si vyzkoušet pár jednoduchých pokusů (něco na způsob toho obláčku u pusy v zimě), aby bylo vidět, že to prostě funguje. Elegantně, jednoduše. Vím, že mnoho zastánců "práškování", kdyby tohle udělalo, tak by stejně zarytě věřili svým bludům, ale mnohé jejich takzvané důkazy by byly rozdrceny. Ale proč by to dělali, že?
babka Milka pokročilý 12.6.2015 07:36
Božka, Roman, Miško, vďaka za Vaše veľmi zaujímavé príspevky a "debaty". Veľmi ma to zaujalo a veru som aj na internete "posurfovala" kvôli tomu. To je naozaj veľmi zaujímavá téma ...
Váš názor alebo poznámka
Pred zaslaním príspevku do diskusie je potrebné prihlásiť sa použitím Vášho prihlasovacieho mena a hesla.
Informácie o fotografii
Autor fotografie:
Čas a miesto:
03. 06. 2015, Poltár
Popis:
Také zaujímavé zoskupenie mrakov bolo na oblohe pred západom slnka.
Ďalšie informácie:
ID: 523435; Zverejnené: 05. 06. 2015
Zaradené:
Príroda, krajinky, ľudia a iné.