Tomáš, viem že si ľudia užili kruté chvíle a nemôžu za všetko čo sa stalo. Žiaľ krajina a hlavne ľudskými zásahmi nie je schopná akumulovať nadmernú zrážkovú činnosť. Každý hydromeliorant potvrdí, že takáto erozívna činnosť musela nastať. Priama cesta so sklonom, určite ešte s bočnou posilou a už sa to valí.
Vráťme sa do 60-tych rokov, ešte boli mnohé cesty len hlinené, alebo vysypané makadamom, vybetónovaných minimum plôch, a porovnaj teraz, Prehriate mestá, zem nemá kade dýchať, zmena klímy na seba nedala dlho čakať...
Reagovať na správu
no ved práve, travnetej plochy a inej nevybetonovanej a nevyasfaltovanej je čoraz menej a tam voda nevsiakne a len sa kumuluje a ide dalej . . .
ale take odrazky, ktore by aspoň časť tej vody odviedli do lesa by neboli od veci. po lese chodim uz dost dlho a tých odrážok (rygolov) je čoraz menej
Reagovať na správu
Všetko je to o prachoch. Robia sa protipovodňové opatrenia v dedinách a mestách, tam kde je to vidno, ale akosi sa pozabudlo na miesta odkiaľ voda do týchto lokalít priteká. Logicky je to na hlavu, lebo ďalšia povodeň celú prácu často zmarí.
Na druhej strane, bude nová zákazka...
Pred 2 dňami dávali reportáž z východu, a voda sa valila po asfaltke dedinou a následne sa vlievala do potoka asi o 1-1,5 m pod jej úrovňou. No hold voda vždy tečie dolu kopcom. A čo takto niečo jej postaviť do cesty? Na stráňach vytvoriť prirodzené prekážky, terasy pre spomalenie odvodu ...?
Čo je drahšie? stabilizácia podmienok na roky, alebo každoročná sanácia škôd aj niekoľkonásobná?
Najdrahšie však v tomto prípade výjde ľudská blbosť.
Reagovať na správu
smutná diskusia,ale odráža realitu
Reagovať na správu
Pred zaslaním príspevku do diskusie je potrebné prihlásiť sa použitím Vášho prihlasovacieho mena a hesla.