hríb purpurový
Rubroboletus rhodoxanthus Kuan Zhao & Zhu L. Yang
Pred možnosťou upozorniť ostatných návštevníkov na fotografiu je potrebné prihlásiť sa použitím Vášho prihlasovacieho mena a hesla. |
Nasledujúce fotografie
Diskusia k fotografii
peten atlasár, mykológ 25.1.2014 17:39
[438552] Přátelé, nasadili jste mi brouka do hlavy, ale na druhou stranu jsem nechtěl měnit to, co jsem již jednou na stránky vložil. Navíc si myslím, přílišné změny ve fotografii nejsou vždy pro dobro věci. Urobil jsem menší úpravy tohoto obrázku a zde je výsledek. Dávám jen do úlovků, pro porovnání. Budu rád, když mi napíšete, co se Vám líbí více a proč. Přemýšlím o tom, že obě fotky za pár dní odstraním ze stránek a vložím nějkého, který nebyl ochmataný a kterého jsem nemusel (přes)příliš retušovat.
Předem děkuji za reakce.
virtue205 atlasár, moderátor 25.1.2014 18:08
ja som si to ,,ocapkanie,, pri tom prvom velmi neuvedomovala, pretoze som uz par krat nasla hubu so zvlastnym ryhovanim, som myslela, ze to je tiez ono, ale ok, si poctivý , ze si sa s tym pohral, to sa ceni a moze byt
peten atlasár, mykológ 25.1.2014 18:16
Ivet, děkuji za vyjádření. Už před tím jsem trošku retušoval, ale spíše jen takovou tu jemnou špínu a ty ocapky jsem tam nechal. Mohl jsem to udělat rovnou, ale na jednu stranu jsem byl líný, na druhou jsem chtěl zachovat autenticitu tak, jak to bylo.
Zde je vidět, jak málo stačí a kdybych měl více trpělivosti, šlo by z toho vytáhnout ještě více
miki49 pokročilý, atlasár 25.1.2014 20:50
Nikdy nepochopím a nestotožním sa s tým,že foto je nadradené nálezu
peten atlasár, mykológ 25.1.2014 21:04
Já si myslím, že by to mělo jít ruku v ruce.
Samozřejmě, nález je důležitější než foto, to je bez debat a nechápu, co někteří udělají jen proto, aby měli pěknou fotku ( a tím nemyslím úpravy v programu doma, ale přímo na místě nálezu.
Na druhou stranu, čím kvalitnější foto, tím to podtrhuje ten vynikající nález.
Uvedu příklad: najdeš nějakou super vzácnost a vyfotíš ji nekvalitně či rozmazaně, je to super nález, ale není to dotažené do konce a hodně lidí to tak bude vnímat. Najdou se i tací, co budou třeba tento nález i zpochybňovat.
Proto si myslím, že má cenu si dát práci s tím, aby byla houba vyfocena dobře a pokud možno co nejvíce přitrozeně, ostře a především barevně věrně.
marianzosabinova pokročilý 25.1.2014 18:24
Tento je O.K. Na tom druhom máš na klobúku prepal a otlačky prstov.
peten atlasár, mykológ 25.1.2014 18:43
Ano, chtěl jsem poukázat na před a po. Resp. našel jsem ho v žalostém stavu a dal ho sem na stránky. Vznikla docela zajímavá diskuze, se zajímavými komentáři. Šel jsem si na chvíli lehnout a pak jsem si řekl, že to zkusím upravit tak, aby tam ty ochmatky nebyly vidět. Je mi jasné, že kdybych vložil ihned tohoto, mělo by to větší ovace. Ale mě nejde o ovace, šlo mi o to připomenout barevné hříbky a jsem rád, že jsem to takto urobil a jsem rád, že to vyvolalo takovou diskuzi, jakou to vyvolala.
Ale souhlasím s Tebou, Paľi, tento se mi také líbí více
Tatanka - Yotanka pokročilý 25.1.2014 18:55
Paráda kámoško.
marián ma pravdu,
nie je vydno otlačjy
a mierny prepal
na vrchu klobúka
si pekne odstránil.
peten atlasár, mykológ 25.1.2014 19:21
Tak tak, je to pravda. Asi ty fotky promažu a vložím to celé znova... Ten přepal byla chyba, ten tam neměl být v žádnék případě, Otlačky jsem tam chtěl nechat, no je to takto lepší... Díky Vladko aj Tebe.
peten atlasár, mykológ 25.1.2014 19:40
za moc to nestálo, tato je lepší - poprosím moderátory, jdu to vymazat, ať to tam nestraší.
peten atlasár, mykológ 25.1.2014 20:03
Děkuji Filipe, kdybysis udělal někdy výlet do Prahy, rád Tě provedu
golgolik atlasár, mykológ 25.1.2014 20:05
Niekedy by som s Michelom možno vybehol, ale nič nesľubujem, dokonca niečo také spomínal, že cez leto by sme tam išli.
peten atlasár, mykológ 25.1.2014 20:14
Však hej, narevte jedno auto a vyrazíte k nám. Do auta dle velikosti 4 - 6 lidí, dejme tomu 4 až 5 a jistě by ta cesta stála za to. A to nejen s ohledem na nálezy
Martula pokročilý 25.1.2014 19:56
Tie odtlačky si dobre vyretušoval.
Myslím, že toto foto by si nemal mazať. Mal by si poprosiť moderátorov o preradenie do vyššieho levelu - do húb.
peten atlasár, mykológ 25.1.2014 20:11
Děkuji Martičko, asi jsem to měl udělat hned, ale na jednu stranu jsem nechtěl měnit autenticitu, na druhou stranu jsem si ani nevěřil, že bych to i třeba takto spravil... a nakonec to šlo docela samo, zase jsem objevil další funkci PhotoShopu, která je velice nenásilná
Díky bohu za techniku
Marti, nechám to tak, jak to je. Pokud moderátoři usoudí, přesunou, pokud ne, nevadí mi to. I po těch všech úpravách toto není žádná extra fotografie a dal bych za ni tak 4 body z 10 na stupinici od 0 - 10 , kde 0 je nejméně a 10 nejvíce.
Mijam pokročilý, mykológ 25.1.2014 23:15
Je to dobrá fotka. Ono skoro vždy sa dá lepšie, keď si to človek spätne premietne. Ale niekedy to proste nejde, alebo na to nie je čas. Inak vo všeobecnosti sa zle fotia huby so svetlým klobúkom, tmavším hlúbikom a hymenoforom.
peten atlasár, mykológ 26.1.2014 04:07
Michale, máš naprostou pravdu. S odstupem času to člověk vidí jinak, i třeba díky tomu, že ho ostatní nasměrují, neb každý se vyvíjíme... A přesně jak píšeš, někdy není chuť, jindy není čas a někdy to skutečně nejde, abebo to jde velice špatně. Bílá se blbě fotí, na tom se shodnem jistě všichni
Hanýžka mykológ 26.1.2014 17:09
Tato fotka se mi líbí víc, ale ani ta první mi žíly netrhá. Chodím sem kvůli houbám a ne kvůli dokonalosti focení. Na jedné straně se mi líbí, že na tyto stránky lidi dávají jen pěkné fotky a nevypadá to jako na nahouby.cz, kam už nechodím. Na druhé straně mi připadá zbytečné, když se kvalita fotek řeší víc než nález samotný, ale ať každý dělá, co umí.
peten atlasár, mykológ 27.1.2014 05:03
Víš Hani, já se s Tebou vlastně ve všem, cos napsala, ztotožňuji. Také se domnívám, že je nález důležitější než fotka a to z více stran, nejen kvůli nálezu samému, ale i kvůli biotopu, ochraně (pokud jde o chráněnce), o další poznání v dané věci...
Na druhou stranu razím ten názor, že by se měl každý snažit svůj nález zdokumentovat co nejvíce transparentně, což koreluje s tím, co jsem napsal výše. No a s tím jde ruku v ruce ten fakt, že by se měl každý snažit o co nejvěrohodnější fotografii, v závisloti např. na technice, se kterou fotí, atd.. atd..
Prostě by to mělo jedno do druhého zapadat. Abychom mohli obdivovat pěkný nález a navíc aby bylo z fotky patrno, o co se vlastně jedná. Ale jak píšeš, ať každý dělá, co umí. Nejhorší jsou tací, co si nenechají poradit ani pomoci a myslí si o sobě, že nad ně není a to v čemkoli, nejen ve fotografování a determinaci hub.
PS: mě se tenhle také líbí více
peten atlasár, mykológ 27.1.2014 14:08
Ferko, i u nás je hodně vzácný. Pokud mohu poradit, zkus nějaké starší prosvětlené doubravy nebo Carpinion na bázi a drž se J - JZ expozic. Mám zkušenosti ze spíše kopcoviých terénů než z rovin, ale asi to nebude podmínka. Na hrázích rybníků nerostou. Mr. Hlavatý nebo Mr. Kunca Ti k tomu napíší více, mají zkušenosti zo Slovenska, které já, bohužel, nemám
vlado(ZV) mykológ, moderátor, atlasár 15.2.2014 23:57
Tak nejakú tú porovnávačku som už nestihol, ale tá Praha ma vždy dostane...
peten atlasár, mykológ 16.2.2014 00:01
Pošlu Ti to mailem
Praha, njn, každej si představí Václavák a barevňáky pod koněm
Váš názor alebo poznámka
Pred zaslaním príspevku do diskusie je potrebné prihlásiť sa použitím Vášho prihlasovacieho mena a hesla.
Informácie o fotografii
Autor fotografie:
Čas a miesto:
22. 08. 2013, Praha
Popis:
Quercion pubescenti - petraeae
Identifikácia:
Podľa makroskopických znakov
Identifikoval Pete N.
Exsikát neexistuje
Ďalšie informácie:
ID: 438610; Zverejnené: 25. 01. 2014