Úvodná stránka » Diskusné fóra » Iné diskusné témy »

Medvede coraz blizsie!


portret

serpico atlasár 7.8.2008 08:34

Lesny robotnik , kusok od BS(pri strelnici), s pustenou motorovou pilou akoby citil na chrbte niecie oci. Vypol pilu, otocil sa, a za nim, cca 10 metrov, maco na zadnych(vraj velky ako krava),zacal grulit a smer-ku chlapikovi. Ten duchapritomne nastartoval znovu pilu a maco nastastie zastal, chvilu akoby premyslal (asi "hodnotil") a pobral sa prec.
Nie galopom, rozvazne sa pustil na styri a jemne pobehol. Prednedavnom dotycny i s rodinou chystal drevo, a na luke medvedica s malymi.
Oba "strety" nastastie dopadli dobre. Tych macov je okolo-ba uz skoro i v tesnej blizkosti obydli, hodne?, v chotari cca 30. Urcite to nie je len tym, ze im ludia vyzbieravaju potravu, macovia citia lahsi zdroj ziskania potravy, ...nemam z toho dobry pocit, manzelku uz do terenu ani nebravam.

Reagovať na správu

portret

medulienka pokročilý 7.8.2008 08:39

Vlado, a nebolo to na Brezinách (Kolpachy)?
Našla som tam celkom novú robotnícku bundu, prehodenú cez peň a dva biele smaltované kanistre pitnej vody... zjavne niekto z miesta v rýchlosti ušiel.

Reagovať na správu

portret

Miroslavko 7.8.2008 08:48

Všetky veci okolo regulácie množstva divej zveri sa riešia v BA, v teplučku na ministerstvách... už by bolo treba nejaké medvedie oči zozadu aj za pánom priblblým ministrom, ktorý sa stará iba o to, ktorému kamošovi priklepne viac dotácií a preleje si ich na svoje konto.....

Reagovať na správu

portret

ivanM 7.8.2008 10:01

Mily Miroslavko,o medveďoch sa toho tu popísalo až až.Bolo to myslím minulý rok,čo som tu reagoval v diskusii a vyjadril svoj názor,že by bolo treba medvede regulovať.Nechci vedieť aká sprška kritík sa valila na moju hlavu....že nie som za prírodu...že medvede neublížia....že im ja beriem potravu...že oni sú tam doma a ja na návšteve...a podobne a podobne.Vznikla z toho celkom fajn hádka.Veľkú kritiku som si vyslúžil aj od kolegov z česka,ktorí medvede videli len v ZOO.Tým som chcel ale len povedať,že nemáš až tak pravdu s tými ľudmi z ministerstva,pretože za to,čo sa tu deje a nie len s medveďmi ale aj s inymi škodcami môžu hlavne kadejakí pseudoochranári,ktorí nemajú čo na práci,tak sa pochytajú za ruky a bránia ľuďom,ktorí tomu rozumejú vo svojej práci.Alebo že by to boli naozaj preoblečený ľudia z ministerstiev a prišli do lesov rovno z BA??

Reagovať na správu

portret

milustek pokročilý, atlasár 7.8.2008 11:06

kolegovia z Ceska sa mozu tesit, lebo nedavno bol videny medved hnedy uz aj na moravsko-slovenskom pomedzi v casti Sidonia/Horne Srnie

Reagovať na správu

portret

Miroslavko 7.8.2008 11:10

Je to diskutabilné a naozaj všetkému chýba koncepcia. Ja som tým povedal, že kompetentní na to kašlú a nekompetentní veciam maximálne škodia. A myslím, že máme pravdu obidvaja, len sme mrkli každý z iného uhla.
A medvedie video ? Ešte som maca nestretol, iba často stopy a vôbec neviem, ako by som zareagoval. Ale nie je to príjemný pocit túlať sa lesom pomedzi medvedie stopy... aj keď videjko by som rád... :D

Reagovať na správu

portret

Amandi pokročilý 7.8.2008 11:25

Náhodou som spolu s Miroslavkom v júni navštívila veľmi príjemných mladých ľudí, ktorí žijú v horárni na Borošovci (okolie Rajca). Tí nám povedali, že asi pred dvoma rokmi bol zastrelený jeden hnedý maco aj na Záhorí. Toto bola informácia od ich príbuzného horára, ktorí na Záhorí žije. Tak to už je vážne sila!

Reagovať na správu

portret

serpico atlasár 7.8.2008 12:51

Vierka, a z akeho dovodu bol zastreleny?
Pohybujem sa po horach pomaly 50 rokov. Je jednoznacne, ze medvedie teritorium sa zmensuje, a macovia su nervozni. Ale je rozdiel navstivit hory peso, ako turista, alebo na stvorkolke, prip. na croske, az neviem kde . I tu v BS, i v 5-ke ochrane, sa s tym stretavam. A co sa udeje? NIC!!!
Je taketo nieco dosledne legislativne osetrene i s moznou represiou a jej uplatnenim?
Este vela vody pretecie, aby sa to normalizovalo do nejakych prijatelnych mantinelov.
Ale aby clovek urobil par krokov, a bal sa aby nebol "zozraty" macom, a to na x miestach, konkretne u nas, tak nieco nie je v poriadku.
A ake kroky, i ked zatial operativne, robia kompetentni? Vyvesaju tabule. A co dalej? Zatial sa tu nic "hrozne" nestalo. Ak sa nieco udeje, bude sa hladat na cloveku vina, az pokym sa nenajde?
Jednym z dovodov su i cierne skladky-kde sa ludia casto ilegalnym sposobom zbavuju i "BRO"-i organiky, a co druzstva,samostatne hospodariaci rolnici, a takzvani "agropodnikatelia", nakladaju s uhynutym zverom v sulade so zakonom? Su zname pripady vyvazania hnoja na hnojiska-traktor dovnutra, medved von
a opacne-lebo vozili von i uhynute kusy, ktore lakali macov.
Zabezpecenie "odpadu" na chatach, penzionoch, ozdravovniach, i sukromnikov, kazdy sudny clovek vidi, co sa deje v samotnom lese, ....i diskutabilne obdobie scitania macov a zistenia jeho optimalneho poctu- ved sa pohybuju, podla roznych zdrojov-od 800 az do 1 500, .....atd.........atd.
ale raz sa predsa nejaky poriadok musi urobit-alebo ho urobia medvede za nas ?!!!

Reagovať na správu

portret

vlado(ZV) mykológ, moderátor, atlasár 11.8.2008 15:46

Ivan, ako aj ostatní, rád by som uviedol k problematike medveďov na SK ten najdôležitejší fakt, ktorý nie je akosi veľmi mediálne známy (nie všetci majú možnosť dávať "toľko" peňazí na nie často pravdivé PR ako niektoré rezorty - ako teda aj asi najproblematickejší v súčasnosti - lesné hospodárstvo). Regulácia medveďov nie je administratívny, ale praktický problém. Každoročne je z ministerstva vydaných zhruba 70 povolení na odstrel medveďov. Povolenia pravidelne dostáva dokonca väčšina zo všetkých žiadateľov. Priemer ich naplnenia a úspešnej realizácie odstrelu za posledné roky je však zhruba niečo cez 30%! Myslím minulý rok bol výnimočne úpešný, keď sa naplnil plánovaný odstrel zhruba na polovicu.
Kde sú možno hlavné príčiny? V prvom rade, naše poľovníctvo už nie to, čo bývalo niekedy v minulosti (česť tým málo výnimkám), teda na kedysi vysokej úrovni (aj kvôli čím ďalej viac obsiahlejšej práci príslušných pracovníkov v kanceláriách). Takmer všetko, bohužiaľ, u nás teraz funguje na tzv. "podnikateľskom" princípe. V poľovníctve sa dá na to pozerať dokonca z dvoch strán. V prvom rade sa odstrel robí hlavne alebo s ohľadom na potenciálne získané peniaze (s výnimkou prípadov, keď už medveď niečo vyvedie alebo sa objavuje v blízkosti ľudských sídel), teda hľadá sa človek "chtivý medveďa", ktorý ponúkne najviac. A tá druhá strana mince je, že väčšinou sa potom musia zabezpečovatelia odstrelu prispôsobovať "podmienkam" strieľajúceho, ktorými sú v našom prípade hlavne tzv. slovenskí podnikatelia (všetka česť patrí zahraničným strelcom, ktorí napr. ešte stále vedia vzdať úctu zveri), ktorí si medveďa málokedy "vysedia" a málo rešpektujú ideálne predpoklady pre odstrel, atď.

Reagovať na správu

portret

° pokročilý, atlasár, mykológ 21.8.2008 23:46

Vlado az tak velmi sa do problematiky medvedov nevyznam.
Ja osobne mam zatial len priamu skusenost 1 x mensi maco bezal chvilu za gazom pri brigade v lese a 1 x medvedica s dvomi mladatami pri prechode cez neznackovane uzemie zbadal som ju skor a podarilo sa mi jej vyhnut treba mat aj stastie v zivote /ale samozrejme skor mladost pochabost/.
Urcite poznam aj kontajnerove pripady z blizsieho okolia , ale je tu vela pripadov ked medvede nejdu ani tak po odpadkoch ale po polnohospodarskych plodinach. Sezonne je to hlavne kukurica /napr. pri Jamniku mam od hodnoverneho svedka dolozene vyslovene "stado" 12 medvedov chodiacich na kukuricu/, ale aj ovocie hlavne v sadoch pobliz lesa. Je zrejme ze v tejto sezone medvede nechodia spavat hlboko do hor ale zdrzuju sa relativne blizsie a asi maju aj vacsiu toleranciu medzi sebou takze v niektorych lokalitach je to potom urcitu dobu vyslovene premedvedovane. Potom ked napr. padnu bukvice sa velmi rychlo stratia a idu do inych lokalit.
A k polovnictvu a odstrelom. Asi je to na dlhsiu polemiku ale tazko to vidiet ciernobielo. Jednak ludove polovnictvo u nas pomali zomiera na nedostatok penazi a preto bud bohaty mecenas /ktory si ale vacsinou poberie vsetky ceresnicky na torte a z ostatnych robi takych polopytliakov/ alebo sanovanie rozpoctu aj z "predaja" odstrelu solventnym /casto cudzincom/. Ale aj to ma svoje zadrheliky pretoze podmienky odstrelov su postavene tak ze potom hovorime o takej uspesnosti ako spominas.
p.s. Vlk podal na ministerstvo zalobu a vyhral ju ohladom povolovania odstrelov /nizka hodnota sposobenych skod - nizsia ako spolocenska hodnota medveda/ takze aj tu sa to asi cele este skomplikuje. Podla informacii ktore mam ja je jednym s problemov aj to ze vlastne nedoslo doteraz na uzemi Slovenska k serioznemu scitaniu dravcov /medvede,vlci, rysy,.../ ... vraj cosi sa robilo len na Polane .... a preto sa tu vari gulas trochu z vody , kde jedna strana /ochranari/ udavaju diametralne odlisne pocty napr. medvedov oproti polovnikom .
Mozno dlhsi prispevok ale povazoval som za dobre dat aj tieto informacie do placu

Reagovať na správu

portret

Hasič 14.6.2010 08:37

Moja reč

Reagovať na správu

portret

SauceBox 7.8.2008 10:12

Už sa teším na medvedie macrovideo

Reagovať na správu

portret

serpico atlasár 7.8.2008 12:21

Treba nahovorit Godiho!!!

Reagovať na správu

portret

serpico atlasár 7.8.2008 09:13

Nie, toto bolo na strelnici, kusok od sidliska Drienova,za Arboretom, predvecom,
ale na Brezinach-Dieloch,Kuracia, tam sa to teraz len tak hemzi, od druzstva su uz tabule Achtung!, i ja som tam minule nasiel cerstvo nakadeneod maca, este sa parilo!, veru mi zostalo uzsie.

Reagovať na správu

portret

Crann 7.8.2008 21:18

ježiši, tak ja už do b.š. neidem :o(
rob dačo, serpico! spoliehame sa na teba :o))
pokojnú dobrú noc všetkým

Reagovať na správu

portret

miki 26.8.2008 21:16

Na medvede platí nasledujúca obrana: Pred vstupom do lesa treba požuť a prehĺtnuť niekoľko zúbkov cesnaku - medveď neznáša cesnakový zápach. Treba sa tiež ovešať zvončekmi, spiežovcami - medveď neobľubuje neobvvyklé zvuky. V lese si treba tiež všímať medvedí trus. Mladý medveď kladie menšie roztrúsené kôpky, ale starý medveď vytvára veľké kopy trusu, ktorý smrdí za cesnakom a je plný zvončenkov - spiežovcov.

Reagovať na správu

portret

medulienka pokročilý 13.6.2010 14:30

Reagovať na správu

portret

ivo atlasár 22.6.2010 00:34

Na medvede platí len jedno, žiadny cesnak a podobne blbosti. To sa dotiahne k lesu kaťuša lepšie ako jedna sú štyri a pokiaľ sa neprestrieľa les skrs-naskrs na jeden mater štvorcovy tri rany, strieľa sa ďalej. smajlík s krútiacou hlavou tu nie je!. Ak oddelíš medvedicu od mladých a mladé to zbadá skor ako ty a zamravčí, mozes sa ty napchavať starý moj cesnakmom od rana do večara nepomozu ti tam a ani zvončeky a podobne kraviny. Cesnak ti tak akurat pomoze na odhananie hubariek s bocnymi umyslami

Reagovať na správu

portret

miki 22.6.2010 06:39

Škoda, že nemáš zmysel pre humor. Zdôrazňujem: Treba si všímať trus starého medveďa. Smrdí za cesnakom a je plný zvončekov. Už rozumieš?

Reagovať na správu

portret

gaspi pokročilý 7.8.2008 22:36

no asi zacnem nosit motorovú pílu zo sebou

Reagovať na správu

portret

rufuss pokročilý 8.8.2008 22:29

to si ma teda touto spravou este viac potesil ako minule asi z dovolenky koncom augusta na chalupe nebude nic...na samote, malo ludi...no tusim si ako ochranu zoberiem Pavlendovu ovcu

Reagovať na správu

portret

gverka 11.8.2008 10:33

len aby ti tam aj vlci nedošli, Kvetka

Reagovať na správu

portret

rufuss pokročilý 16.8.2008 14:27

tak zoberiem dve...jednu pre medveda a druhu pre vlkov

Reagovať na správu

portret

standoban pokročilý 16.8.2008 21:37

V mojej oblasti medvede nie sú,zato diviakov je požehnane.Stretnúť rodinku diviakov s mladými tiež nie je žiadna sranda,neraz som sa obzeral po stromoch kde by sa dalo vyliezť.

Reagovať na správu

portret

rufuss pokročilý 16.8.2008 23:07

tam je aj diviakov dost, ale na tie som si uz zvykla...no ale keby ta tak nahanala diviacica ani by si nestihol hladat strom, len by si zistil ze si uz na nom

Reagovať na správu

portret

standoban pokročilý 17.8.2008 11:06

Veru máš pravdu.

Reagovať na správu

portret

dubček atlasár 21.8.2008 14:42

A co tak sprej na medveda! http://www.cas.sk/clanok/86456/novinka-s...

Reagovať na správu

portret

J. Č. mykológ, atlasár, moderátor 21.8.2008 15:48

A sprej na sprejera neexistuje?

Reagovať na správu

portret

blška 21.8.2008 18:51

Fajn článok, ibaže si to neviem predstaviť v praxi. Ako blízko musí byť ten medveď? Kto s pudom sebazáchovy by nechal brumka prísť na pol metra od seba??? A keby ma napadol znenazdajky, mám čas "tasiť sprej"? A keď netrafím medzi oči, koľko času mám na útek?

Reagovať na správu

portret

J. Č. mykológ, atlasár, moderátor 21.8.2008 19:02

Ak v tej rýchlosti omylom stlačíš sprej oproti sebe alebo bude fúkať silný vietor oproti tebe, tak máš 1%-nú šancu, že uvidíš medveďa.

Reagovať na správu

portret

Andy (&y) atlasár 21.8.2008 19:51

... ale za to 99% že už neuvidíš svojich blízkych

Reagovať na správu

portret

blška 21.8.2008 19:56

z dôvodu funkčnosti spreja alebo zožratia medveďom???

Reagovať na správu

portret

Andy (&y) atlasár 21.8.2008 21:19

No, teraz ešte máš čas nad tým uvažovať...

Aj ja som , ale nad iným...
... rád by som poopravil nadpis diskusie. Nie medvede čoraz bližšie, ale Ľudkovia temer všade ! , vrátane uzavretých dolín a mimo chodníkov a tak. Potrava v reťazci zredukovaná a plašená , kontajnery lákajúce pachmi ... musia byť, veď to kvantum obalov čo platíme a následne zbytočne pcháme na skládky treba niekam nahádzať.
Porovnajte si len situáciu pred 50-60 rokmi a dnes, všade idú asfaltky, kvantá áut a všade parkoviská, lanovky, zjazdovky. A tie medvede sú hneď čoraz bližšie

Reagovať na správu

portret

blška 21.8.2008 19:54

A bude platiť, že keď neuvidím ja jeho, neuvidí ani on mňa?

Reagovať na správu

portret

fugi 21.8.2008 20:21

asi nie,ale neuvidis ako si na Tebe pochutnava,cital som /abo to bol dokum.film?/ tiez o sprejoch,vraj nic moc,rychlo starnu-stracaju ucinnost,na druhej strane by som ale dufal v zdravy cuch macika,kry by mal zhodnotit, ze objekt jeho zaujmu vylucuje / /
neprijemny zapach a tak sa radsej vzdiali bez pokusu o zoznamenie.

Reagovať na správu

portret

dudo 21.8.2008 21:17

cca 1-2 dozadu napadol medveď polovníka,ktorý ho videl z asi 30-40 m a ani nestihol dať pušku z pleca dolu.Za tých 1290 Sk sa môžem nechať zožraťťť,alebo neviem ako vytasiť sprej z ruksaku alebo onéééé kde ho nosiť ,aby bol poruke.Nič v zlom,ale je to dľa mňa ďaľší reklamný ťah na blbcov,čo si ho kúpia..
Môžem aj doložiť 2-3 tisíc a kúpiť si plynovú pištol.Výsledok je však relatívny.

Reagovať na správu

portret

Andy (&y) atlasár 21.8.2008 21:30

Ozaj a má atest bezpečnosti navrhujem majiteľom spoločnosti distribujúcemu tento zázračný preparát realizovať " Výpravu za medveďmi so sprejom a späť ", povolať Alaskana a Godiho na zdokumentovanie stavu pred a po strete.
Finta G na blbých... Osobne si myslím že je to nebezpečnejšie než sa na prvý pohľad zdá. Arogantnejším povahám to môže zdvihnúť sebavedomie o ten milimetrík z pudu sebazáchovy a hrajú mu "Už ma obkľúčili...".
Len otázku, ak ho niekto má je na to 24 mesiacov záruka?, alebo doživotná ?

Reagovať na správu

portret

milustek pokročilý, atlasár 21.8.2008 22:00

mas pravdu Andy, podla vsetkeho je to len sikovny obchodny tah .. to je ako ked sa odporuca nosenie stiplavej papriky vo vrecku (vraj to moze byt ucinne len v dvoch pripadoch)

Reagovať na správu

portret

fugi 21.8.2008 22:32

ludia,ludia,preco to vidite tak cierne?je jasne ze to nie je robota zlych obchodnikov /ved ti by vam radsej ponukli plamenomet,granaty a pod. aby mali istotu ze sa z lesa vratite a kupite si nieco silnejsie/,ale milovnikov zvierat. vy nemate radi pikantne jedla dochutene cervenou paprikou abo ciernym korenim?
take cerstve stehienko /napr. Milkine,blskine ...*/ cerstvo opaprikovane je urcite stavnatejsie ako stary plesnivy kontajnerovy chlieb.
* chi - lepsia polovicka sa vzdialila tak mozem podotknut, ze to by si posmakli aj nemedvede

Reagovať na správu

portret

SauceBox 21.8.2008 23:06

na čom fičíš?

Reagovať na správu

portret

Andy (&y) atlasár 21.8.2008 23:13

Naopak, ja to vidím pozitívne, človek by mohol nahradiť dieru v potravinovom reťazci a o prežitie medveďov by sme mali postarané. Samozrejme aj mrcináre by si prišli na svoje. Len neviem či je to csipos alebo csemege paprika.
Ale taký testík by ozaj mohol byť zaujímavý, veď snáď by nás neklamali, nemajú sa čoho obávať.

Reagovať na správu

portret

milustek pokročilý, atlasár 22.8.2008 10:04

mozno ho vyrabaju z Red Savina Habanero..

Reagovať na správu

portret

blška 22.8.2008 10:12

Milka a blška ďakujú za poklonu, ale my sme v "bezmedveďovej" oblasti. Musíš na to nájsť iné "testovacie stehienka".

Reagovať na správu

portret

Andy (&y) atlasár 22.8.2008 10:41

.. Hat, som nemyslel test na Vás kočky, ale na tých dobrákoch čo túto sprayomániu pustili naraz do všetkých médií

Reagovať na správu

portret

dubček atlasár 22.8.2008 12:15

Ale ja som to nebola ...

Reagovať na správu

portret

blška 22.8.2008 14:34

Ale Andy++++! To nepatrilo Tebe, to na nás chcel testovať fugi. Vyhrážal sa tým včera v správe v diskusii. My s Miluštekom sme v bezpečnej vzdialenosti...i keď...čo keď prídu aj sem.(myslím medvede)...

Reagovať na správu

portret

serpico atlasár 22.8.2008 11:17

Onehdy napadol mojho kamarata -polovnika, bol ozbrojeny, na volnom priestranstve, mlady, rychly, ale ako sa ukazalo, nie dostatocne rychly. Maco zautocil ako pes-na styroch, zahryzol mu do stehna, "dal ho dolu" a potom ho zacal driapat,a aj hryzol.
Prezil, nechce o tom ani hovorit.
Prednedavnom maco dalsieho kamarata, na rybacke, v noci, zozadu olizal-potom odbehol, a po chvili "premyslania" pomaly odkracal. Dalsi maco-cca 150 kg, chodi az do zahrady na jablka a slivky, cca 200 m od vyskytu skor spomenuteho, hlavne v noci, ale vraj 2-krat bol uz i cez den.
Domaci sa boja, ak nechaju otvorene dvere, ze zajde doslovne az do kuchyne.
Zvykli sa macovia na pach "varenej stravy", a ak maju hostinu "zarucenu", vracaju sa tam. Nastastie sa zatial nic nestalo. Ale dokedy?
Neobstoji argument-čenč-ped sebazachovy-ludia hore a beru obzivu, a macovia opacne.
Je pravdou, ze macovia su " zmagoreni", ...rev, hulakanie,...po horach, zvonceky,...trieskanie po neviemcom,...
medvede to rusi pri ich "normalnych cinnostiach", migruju, nemaju svoje miesto.
Nadmerny? vyskyt v okoli BS je asi sposobeny tym, ze tu nasli klud, pohodu,
a naozaj sa tu citia ako doma(nechcem prirovnavat ku cca 280 chaluparom z BA) lebo stiavnicania-prevazne mozolnate zrobene ruky a cervene frnaky -su asi pristupni a tolerantni kazdemu a vsetkemu.

Reagovať na správu

portret

milustek pokročilý, atlasár 22.8.2008 12:31

Ajajaaaaj.. Vlado, nestras s tymi hladnymi medvedmi, lebo ani na dovolenku nepojdem, radsej porad, cim ich odpudit. Len mi preboha nerad davat na seba ten paprikovy spray

Reagovať na správu

portret

fugi 22.8.2008 19:33

ved predavaju aj z cierneho korenia - mozes si teda vybrat
este k tomu protivetru a pripadnej ,,sikovnosti" - pripustam,hlavne ak by to fakt fungovalo ako spray -nevidel som a nepoznam,urcite riziko samozasiahnutia sa, ale moje info hovorilo o tenkom prude s ,,dostrelom" 5m a tam by protivietor musel byt ozaj dost silny aby zasiahol obrancu/utocnika jeho vlastnou zbranou.
inak nedavno som videl v americkom filme ako sa chlapik branil pred jaguarom
technikou,kru poznam uz pomerne dlho - miniplamenomet= spray+pred nim zapalovac,
ale v nasom pripade to asi je este o jeden krok obtiaznejsie ako horeuvedeny paprikášpray,bo treba najst nielen spray ale aj zapalovac

Reagovať na správu

portret

serpico atlasár 23.8.2008 05:08

Milka, proti pocatiu je najlepsim liekom zdrzanlivost, a to plati i tomto pripade-zdrziavat sa v miestach "nevyskytu" medvedov-tym som ale samozrejme nemal na mysli v kuchyni s varechou,
Ale vaznejsie, je to pre ludi zdrziavajucich sa v "terene" aj otazka stastia, ved to poznas z bezneho zivota, nieco mas perfektne pripravene, a nevyjde, a niekedy ide clovek "na blink", a zadari sa.
Ako praktizuje Godi-je lepsie uvidiet maca skor ako on Teba-vyhybat sa hustinam, zarastenym miestam, ...a v pripade nahodneho "stretu", ani samopal nie je este zarucena ochrana na zachranu zivota,
.....este nikto z navstevnikov stranky neprisiel do kontaktu?, alebo skoro kontaktu s macom, nech by sa podelit o skusenosti?

Reagovať na správu

portret

blška 23.8.2008 10:37

Ja som na macka len 2x pozerala z okna. Raz sa dobíjal do chaty na kopci Malinô brdo, kde sme boli ubytovaní a druhý raz plienil odpadkové koše pod balkónom hotela v Jasnej. Ale môžem popísať, keď ma napadol jeleň, pritom som bola osobne prítomná...

Reagovať na správu

portret

fugi 23.8.2008 17:20

osobne stretnutie? dakujem netreba /aj ked na druhej strane by som ho rad chvilu pozoroval/ do dnesneho dna som ale mal to stastie ze som sa s nim minul
od par metrov~to vlastne on minul mna~po cca 5min.stacilo mi vidiet stopy aby som bral nohy na plecia /nepytajte sa cie a ani na com frcim,lebo to com sa da pochopit aj podla vzoru internetovych adries " ... bodka KOM"/

Reagovať na správu

portret

lesnýdes 27.8.2008 07:38

Len aby si pri tom braní nôh na plecia neskočil práve medveďovi do náručia. Skôr by som doporučoval kľud a žiadnu paniku.

Reagovať na správu

portret

Paveliatko 14.6.2010 10:43

Ja som sa s medveďmi stretol vo voľnej prírode už 5 krát a stále som tu. Je to skutočne o pokoji, rešpekte a rozvahe. Výsledok jedného takéhoto stretnutia mám zdokumentovaný aj na vlastnoručne nasnímanom "makro" videu. Komu sa nelení a je zvedavý, nech pozrie na http://piroha-tv.webnode.cz

Reagovať na správu

portret

serpico atlasár 14.6.2010 11:23

...bodaj by si aj zostal ! drzim Ti silno palce, nech Ti to vychadza aj nadalej, ...nie su tie tri atributy, "pokoj, rešpekt, a rozvaha" malo ?! ...stretol a videl tiez nie je to iste

Reagovať na správu

portret

Paveliatko 14.6.2010 17:29

Ja by som povedal, že by stačil aj jeden: rozvaha :-D A veru aj ja rozlišujem medzi tými dvoma kategóriami. Preto som napísal "stretol". A vždy to bolo stretnutie veľmi blízke. Som presvedčený, že ja som nebol ten, čo videl prvý :-D

Reagovať na správu

portret

eso pokročilý 15.6.2010 09:49

Hoci táto diskusia bola pred dvoma rokmi, teraz sú ešte viac premnožené. A nie len medvede, ale aj vlci. Dnes vidieť stopy medveďa na každej prechádzke do prírody. Len u nás v dedine za posledné dva roky som videl medvede tri krát, ale neboli až tak blízko, a tak som to prežil. Na jeseň chodia na kukuričné polia, alebo do záhrad pod horou na jablká. Tu v okrese Banská Bystrica a Brezno, nie je problém vidieť medveďa v okolí každej dediny, ale i tam, kde chodí veľa ľudí ( napríklad Panský diel ). Tento rok som mal aj šťastie. V Ľubietovej sme išli dvaja z hory domov, vyplašili sme medveďa. Práve trhal srnku v potoku, kde sa išla posledný krát napiť. Ale tu je to asi normálne. Na jeseň videli osem medveďov v okolí Vysokej, na jar pohrýzol domácemu obyvateľovi medveď ruku. Horár sledoval ako vlci trhajú srnku, obzrie sa a vidí ako medveď čaká, kým odídu. Ešte že mal blízko auto. V okolí Vajdova to už ani nehovorím.

Reagovať na správu

portret

fugi 16.6.2010 19:50

ibaze vlci, na rozdiel od medvedov,na ludi malokedy utocia v lete, ked su svorky rozpadnute na jednotlive rodiny, skor sa stiahnu

Reagovať na správu

portret

ROAN pokročilý 16.6.2010 20:51

Aj u nás som videl na hubačke medvedicu a mladé...nič moc a potom zberaj kludne hríby...

Reagovať na správu

portret

Dida 27.8.2008 14:04

Čože jeleň ťa napadlo? Sem s príbehom!!!

Reagovať na správu

portret

blška 27.8.2008 21:35

vydrž, po 15.septembri bude aj príbeh...teraz idem dovolenkovať

Reagovať na správu

portret

fugi 27.8.2008 21:44

aj o vlkoch moze byt pribeh?

Reagovať na správu

portret

medulienka pokročilý 24.8.2008 09:31

Vlado, ak sa už niekto zo stránky nahuby.sk na svojich potulkách po lesoch stretol s mackom, s veľkou pravdepodobnosťou chodí častejšie na stránku medvede.sk.

Reagovať na správu

portret

rufuss pokročilý 23.8.2008 21:23

veru v okoli BS je klud a pohoda....az na ten moj zvoncek na kosiku co si videl

Reagovať na správu

portret

miki 26.8.2008 21:15

Na medvede platí nasledujúca obrana: Pred vstupom do lesa treba požuť a prehĺtnuť niekoľko zúbkov cesnaku - medveď neznáša cesnakový zápach. Treba sa tiež ovešať zvončekmi, spiežovcami - medveď neobľubuje neobvvyklé zvuky. V lese si treba tiež všímať medvedí trus. Mladý medveď kladie menšie roztrúsené kôpky, ale starý medveď vytvára veľké kopy trusu, ktorý smrdí za cesnakom a je plný zvončenkov - spiežovcov.

Reagovať na správu

portret

blška 26.8.2008 23:27

to je dobréééé...

Reagovať na správu

portret

makina 15.6.2010 14:56

Aj ja chodím s obavami v našich horách tiež našli prenedávnom pekne veľkú stopu medveďa, mám aj foto...

Reagovať na správu

portret

brmbolec 22.6.2010 00:05

Údajne vyhlasovali nedávno v Lefantovciah medzi Nitrou a TO v dedinskom rozhlase že nešli stopy medveďa v lese, aby si ľudia dávali pozor keď idú hubárčiť...

Reagovať na správu

portret

minus5 pokročilý 28.6.2010 19:57

medveďa videli aj v okolí Súľova - 3X, aj môj kolega ho zazrel na lúke pri Súľov-Hradnej, takže sa sťahujú aj tam kde nikdy neboli, a v Petroviciach pár km od BY, pred dvomi rokmi dotrhal medveď horára...

Reagovať na správu