KLIEŠTE !!!!!!!!!
vilot pokročilý 12.4.2012 07:57
Zabudol som hubárskej verejnosti pripomenúť, že na poslednej hubačke som si na ruke našiel dvoch našich nepríjemných ,, hubokamošov"Tak bacha a nepodceňujte ochranu pred nimi !!!
slavo sp. 12.4.2012 11:53
Odkedy praktizujem hodinu pred hubačkou užitie jednej väčšej tabletky B-komplexu
/alebo 2-3.malé tabletky/, ešte som na sebe nenašiel zavŕtaného kliešťa. Účinkuje to spoľahlivo niekoľko hodín.
Šerpa botanik, pokročilý 12.4.2012 15:00
Hodně vitamínu B má pivo. Tato léčebná metoda se mi zdá být příjemnější.
bršo 12.4.2012 13:13
prídi teóriu potvrdiť ku nám do Púchova tu je na kliešte jedna z najhorších oblastí ak nie najhoršia na slovensku
slavo sp. 12.4.2012 15:03
Kliešte sú premnožené všade, nielen v Púchove na "slovensku", a moja rada nie je teória, ale niekoľkoročná praktická skúsenosť. Pokiaľ nechápeš o čo ide, tak princíp spočíva v pachu, ktorý vplyvom B-komplexu produkujú potné žľazy na celom tele, a ten odpudzuje kliešťov viac ako akýkoľvek chemický prípravok aplikovaný z podstatnej časti "len" na odev.
Miro L. pokročilý 12.4.2012 15:18
Kto nemá odpor k chuti droždia, odporúčam pár hodín pred výletom jednu kocku. Odskúšané. Funguje dokonale. Samozrejme, princíp a základ ten istý, ako pri užití B-komplexu.
anna11 pokročilý 12.4.2012 18:49
Ja užívam Thiamin (B1) , je veľmi účinný, ale samozrejme, že sa môže aj B-komplex (v ňom je B1 zakomponovaná)
babka Milka pokročilý 12.4.2012 20:29
Ten Thiamin je tiež dobrý. My sme ho tiež zvykli užívať. A hlavne nášmu psíkovi som kúsok zvykla pridať do jedla hlavne, keď sme s ním chodili na huby a na ryby.A veru pomáhalo to .
bobineta atlasár, moderátor 12.4.2012 19:19
A ja ze preco ich mam aj na zahrade na Lachovci, no o zahradu sa mi teraz staraju ale zasa sa boja baby hadov...no klieste sa neboja ani hadov
bobineta atlasár, moderátor 12.4.2012 19:11
Pomaha, ale nie na 100%..ja beriem 2tablety 2 hodky pred vyjazdom a doniesla som si uz "otuzilcov" a tomu pivu ja moc neholdujem Mam stastie, ze som teraz v krajine, kde ich moc nie je...skuste este tinkturu, ci skor macerat z rozmarinu..ktosi sem dal recept..vraj pomaha
vilot pokročilý 13.4.2012 08:54
Ten Thiamin je vlastne zložka B-komplexu. Ja ho užívam permanentne celý čas výskytu kliešťov, človek by mal byť ,,impregnovaný"
uchovec 19.4.2012 22:34
Proti kliešťom - tu: http://www.ulozisko.sk/510439/Co_proti_k...
Proti komárom - tu: http://www.ulozisko.sk/510441/Co_proti_k...
bobineta atlasár, moderátor 20.4.2012 00:58
To o rozmarine sa pisalo v predchadzajucej diskuzii ku kliestom ale ze na komare ucinkuje alpa s hrebickami by ma nikdy nenapadlo. Za vyskusanie to stoji. Ja som zatial iba raz zazila pri zapaleni takej cca 30cm palicky, ktora dymom odhanala pomerne spolahlivo komare, ked sme sedeli v parku, cca v okruhu 1-2m. Nastastie mne Alpa aj hrebicky vonaju, tak ked bude treba ..vyskusam a dik za typ
uchovec 8.6.2012 21:22
Správa pre "AA (pavolz)" - na tom "úložisku" to stále je, teraz som robil "skúšku správnosti", teda som si to stiahol od seba. Pre istotu to sem teraz dám v tejto forme:
PROTI KOMÁROM:
Koupit si normální 200 ml skleničku alpy, a do toho nastrkat 30 kousků hřebíčků,
co má doma kažďý na děláni, svařáku nechat to tam vyluhovat a po 24 hodinách se
s tím namazat, hřebíček nevyndávat, ale nechat tam, alpa maličko zhnědne.. ...cena
30 Kč za prostředek, který funguje naprosto nečekaně, zkusil jsem to sám a už po
4 hodinách vyluhování komáři odlétali hledat jinou oběť......
PROTI KLIEŠŤOM:
Máme pro vás zaručený a vyzkoušený recept proti klíšťatům.Návod na domácí biorepelent je přímo ze Švédska. Náš rozmarýnový odvar neobsahuje žádné chemikálie!!
Na přípravu potřebujete 1 sáček rozmarýnu, který koupíte v obchodě, jako přísadu do jídla, 1 litr vody a 1 lžíci bílého vinného octa. Do hrnce nalijte vodu a přived'te ji do varu. Potom odstavte a Vysypte do vody rozmarýn a nechte pořádně vylouhovat. Rozmarýn může být ve vodě, až do vychladnutí odvaru. Potom scedíme rozmarýn a přidáme 1 lžíci vinného octa. Přírodní repelent se přelije do sprejové lahvičky a uloží se do chladničky. Před každým výletem do přírody si nasprejujeme tělo, hlavně nohy od kolen dolů a nasprejujeme si také obuv!!
Roman pokročilý 12.4.2012 19:59
Můžu potvrdit, údajně to nefunguje u každého, ale u mě ano. Loni jsem měl s touto prevencí jen dvě klíšťata a to jsem v lese strávil stovky hodin času.
Fande atlasár 14.4.2012 00:51
Netrep,ja som pivár a kliešte idú na mňa neustále.Skôr to je v krvnej skupine.............!!!!!!!!!!
rudolf2 pokročilý 14.4.2012 11:31
Ja pivo nepijem, v mladosti na mňa išli ako divé/rekord na jednu vychádzku mám 28 ks. pri-siatych/, a teraz už na mňa kašlú, asi im nechutím .
Tatanka - Yotanka pokročilý 6.6.2012 21:52
Ja srandujem.
Ale skǒr ako krvnou skupinou je to
chutnou krvou.
Hovorí sa, že máš sladkú krv, idú na teba komáre.
Niečo na tom bude.
vrutcan 11.4.2014 09:27
Slavo presne tak ,praktizujem to aj ja, kedysi som pil pivo aj vtedy na mňa nešli.
Sleipner 12.4.2012 19:37
Ja som bol 6.4.na smrčkovce a jedného som mal na ruke prichyteného.To s tým droždím skúsim, lebo na mňa sa celkom lepia.
babkaGabka 12.4.2012 14:33
nejako skoro sa objavili, znamená to niečo pre nastávajúcu hubársku sezónu?
Máčik 12.4.2012 15:57
Nie je to skoro,normálny výskyt.je oveľa skôr.Minulý rok ich bolo v lesoch,kde som sa pohyboval fajn málo.Ináč sa opýtajte vo vašich lekárňach na Rosen B-komplex Repelent 25 drg za 1,70.Sriktne len 1drg denne,deti do 12 r.a tehotné vôbec nie.Predovšetkým B1 je tam oveľa vyššie dózovaný ako v normálnom forte/15mg,REPELENT 98,7/.B-komplex,keď som chodil kedysi na Dunaj,komárov teda nedojal.Tento ale má byť predovšetkým proti komárom.Vyskúšam ho t.r.,aj keď budem smrdieť ako sud pivovarských kvasníc.
bobineta atlasár, moderátor 13.4.2012 13:50
Absenciu komarov a kliestov budem na Slovensku velmi pocitovat..teda aspon tu v Corku som este komara bzukat nepocula a kliesta z vonku nedoniesla- ale zasa vecer bez dlheho rukava sa tu da pohybovat max 2tyzdne v roku a tiez tu nemaju nase klasicke zahrady a ani sudy s vodou na polievanie, kde sa najcastejsie liahnu larvy okrem stojacich bazin.
milustek pokročilý, atlasár 18.4.2012 05:19
Kliešte už útočia a tento tip na obranu proti nim vyzerá zaujímavo.
Pýtala som sa v niekoľkých lekárňach v TN. Prípravok zatiaľ nemali, ale chystajú sa ho objednať.
fivan 18.4.2012 17:26
Oznamček pre hubokamarátov v PN a okolí,aj pre cezpoľných pravdaže: ...presne tento prípravok som dnes pohodlne kúpila v lekárni Veronika za 1,64 € a nechala som aj pre vás .
Ešli atlasár, mykológ 12.4.2012 19:34
Nerád to hovorím, ale táto téma nepatrí do rubriky "Diskusie o hubách"
bobineta atlasár, moderátor 15.4.2012 23:40
tu bola k tomu diskuzia :http://www.nahuby.sk/diskusia.php?parent...
Bobesko 3.5.2012 11:17
Ak nemate po ruke chemicky repelent, skuste pouzit Vratič obyčajný (Tanacetum vulgare) - http://carozahrady.sk/liecivebylinky/vra...
Treba pozbierat par listov, pozmolit v dlani a strcit si tuto "kyticku" do topanky, za golier, do vrecka a podobne. Chrani asi hodinu az dve, dokial nevypachne jeho gafrova aroma. Potom treba postup opakovat. Chrani proti dotieravemu hmyzu bez rozdielu.
dudo 9.5.2012 10:22
Počas prechádzky v lese 8.5.2012 som na radu Máčika vyskúšal Rosen B-komplex Repelent 25 drg a "prišiel som domov sám - bez hubokamošov ,ale aj bez húb".
Keď nezaprší ,tak neviem.
Máčik 9.5.2012 14:00
Dudo,skrzevá huby si daj Valium 5mg.Síce tiež nič nenájdeš,ale Ťa to nebude srať!
chatpall 11.5.2012 19:13
Moja skusenost s "repelentami". B-Komplex - domov som sa vratil s 11 kusmi po rukach, ale to som bol v najhorsej oblasti aka existuje - stanoviska srn v malinci. Nechcite to zazit. Povyberat ich trvalo urcitu chvilu. Chemicky repelent - ak sa spotite, chemicky repelent nefunguje. Bylinkove maceraty - Klieste idu aj tak. Co sa mi osvedcilo najviac - synteticke oblecenie. Velmi neprijemne sa v tom ale chodi.
dudo 14.5.2012 14:57
Kolega si vraj dal v piatok Rosen B-komplex Repelent 25 a 1 v sobotu pri sprchovaní našiel...
milustek pokročilý, atlasár 15.5.2012 06:07
Žiaľ bohu, aj mňa ten Rosen B-komplex repelent sklamal. V sobotu aj v nedeľu po 1 tabletke (viac sa neodporúča) a v pondelok ráno jeden cicavec na slabinách. Páchnem ako sud pivovarských kvasníc, ale nepomáha. Kliešte ma skrátka aj tak milujú..
ambr 5.6.2012 10:45
Práve mi prišiel mailom odkaz na prípravok na odstránenie prisatých kliešťov http://www.ixoderm.cz/
Na mňa tiež veselo lezú a pricucnú sa, takže ho asi vyskúšam. Nechcem však robiť nijakej firme reklamu, takže ak sa to sem nehodí, dajte vedieť, príspevok vymažem.
Tatanka - Yotanka pokročilý 5.6.2012 22:09
Prisaté kliešte treba hlavne odstrániť veľmi rýchlo a vcelku.
Žiadné trápenie, pichanie a topenie kliešťov to je somarina.
Potom vyvrhnú všetko svinstvo do Vášho krvného obehu.
Prezradím Vám mǒj recept na vyťahovanie prisatých kliešťov.
Samotné vytiahnutie trvá 1-3 sekundy..
Zoberete si vatu alebo tampón, navlhčíte trebárs aj slinami ak nemáte vodu a trošku namydlíte.
Takto prichystaný tampón tuhšie priložíte na postihnuté miesto a rýchlo zatočíte.
Je jedno ktorým smerom, lebo kliešť má klieštiny a nezavrtáva sa to bola kedysi taká fáma.
Kliešť je o sekundu na tampóne celý a zdravý ako aj Vy a mǒžte ho pozorovať ako sa hýbe.
Ja nosím na rizikové miesta so sebou kúsok vaty a kúsok mydla, alebo jari, to je jedno.
Niekedy treba zatočiť aj pár krát posebe. Nebojte sa!
Vyskúšajte a potom mi poviete, či som mal pravdu.
Čauko!
Igor atlasár 5.6.2012 22:20
Máš pravdu!!! Niet inej logickej cesty ako píšeš! Len trhnúť. Niekedy zostane dnu aj tak ale to by zostal aj pri iných postupoch a ešte by pritom vyvrhol obsah do rany!
Tatanka - Yotanka pokročilý 5.6.2012 22:24
Máš pravdu!
Čo najrýchlejšie von.
Raz som bol dávnejšie pred 30 rokmi u lekárky a robila z toho ródeo
a takmer operáciu na sále.
Hlavne bacha na polikliniky!
Lebo to sú z poli kliniky a z poli krematória.
Cha cha....
Tatanka - Yotanka pokročilý 5.6.2012 22:27
Inak tou technikou čo píšem sa mi nestalo ani raz odkedy ju praktizujem,
aby nevyšiel celý. A to už je dobrých 25 rokov.
Igor atlasár 5.6.2012 22:36
Mne sa teda stalo. Závisí to od doby, kedy sa prisaje. Najprv sa iba prilepí ale potom začne vrtať. To vŕtanie trvá dosť dlho ale potom, keď je už dnu, sa môže stať, že čosi zostane dnu (stalo sa mi to iba raz).
Aj tak ale Tvoje slová platia! Čím rýchlejšie von bez nezmyselných dusení, topení a podobných hovadín!!!
Tatanka - Yotanka pokročilý 5.6.2012 22:20
No tomuto neverím, že hneď je kaput!
Akekoľvek zalievanie kliešťov je hlúposť, alebo marketingový ťah.
Skúste mǒj recept na ktorý som prišiel kedysi úplnou náhodou a naša rodina,
či známi, ale aj náhodní ľudia boli nielen spokojní, ale aj prekvapení, aké je to
Jednoduché. Mimo iné Vám ušetrím nervy a peniaze.
Ivan1001 atlasár 5.6.2012 22:59
Myslím že tento spôsob predložený Ľubicou je asi najdokonalejší a hlavne aj niečím podložený. Podotýkam, že kliešť je v tomto prípade PARALYZOVANÝ a znehybnený, nie dusený, alebo inak usmrtený (aspoň v prvom kontakte s prípravkom). Navyše ranku dezinfikuje.Potom sa len odlúpne ,ako chrasta. Ja ho mám, no jeho cena je dosť vysoká. Chvalabohu som ho ešte nemusel použiť, takže praktické skúsenosti zatiaľ nemám.
Predtým som to robil stále tak ako to popisuje aj Tatanka, no ranka bola aj týždeň zapálená a svrbela ako fras. Myslím že pri tom potieraní mydlovou vodou kliešť už vylučuje do ranky svoj obsah a spôsobuje ten zápal. Navyše to určite netrvá jednu ani tri sekundy ako to opisuje, je to oveľa dlhšie Samozrejme v závislosti od času prisatia.
Igor atlasár 5.6.2012 23:37
Čas prisatia je rozhodujúci. Preto vždy po návrate z lesa je prvá cesta celej mojej hydiny aj moja rovno do vane - a.s.a.p. Až potom ostatné. Samozrejme treba dbať aj na prevenciu - to znamená, všetko prádlo rovno dolu a do prania. Vyzliekanie na mieste, ktoré je OK - na zemi dlažba. Nič smerom na posteľ alebo koberce. Žiadne sadanie si po výlete na sedačky alebo postele. To musí byť totálna zásada. Ako firemné SOP-čky!!! Takisto obuv, kde sú najčastejšie, okamžite po príchode k autu skontrolovať a vyčistiť.
Niekoľkokrát sa mi totiž stalo, že hnusné veľké kliešte sme našli prechádzať sa po posteľnom prádle na chate pri nedodržaní týchto pravidiel!!! V aute na sedadlách pri neočistení, resp., bez kontroly obuvi a povrchu oblečenia.
Kliešť je totálna sviňa, ktorá v našej prírode nemá obdoby! Podľa toho sa k nim treba aj správať a prispôsobiť všetko znižovaniu rizika od kliešťov.
Tatanka - Yotanka pokročilý 5.6.2012 23:54
Zo všetkým suhlasím!
Už sa nám stalo, že sme sa okúpali, ale bacha na prádlo!
Všetko do prania, lebo na druhý deň ich máte ako nezvaných
hostí na tele. Tiež pri kúpaní sa zachytia na chlpoch a bacha
Lebo po kúpaní máte makkšiu kožu a budete zasa v kaši.
Treba to pozrieť znova, už sa nám pár krát stalo, že syn aj dcéra sa večer kúpali
a ráno mali kliešťa prisatého. Bacha teda, lebo po kúpaní makne koža.
A bacha na intímne miesta, ktoré priam zbožňujú a tiež miesta, kde je makkšia koža.
Pod pazuchami, na bokoch, deti aj za ušami a na hlave pozrieť riadne.
Igor atlasár 5.6.2012 23:59
proste ako za socíku čo do nás tlačili - čiastočná špeciálna (v tomto prípade "protikliešťová") očista
rudolf2 pokročilý 6.6.2012 00:02
Zo všetkým súhlasím, len nie s tým že"kliešť je totálna sviňa". Je to len druh, ktorí chce prežiť. ...
Igor atlasár 6.6.2012 00:06
z hľadiska nášho zdravia a zdravia zvere je to totálny parazit = sviňa. Za tým si stojím!
tonicek 13.6.2012 09:14
No ja chvalabohu kliešťom vôbec nechutím. Už 20 rokov ani jeden kliešť a to dosť intenzívne behám po lesoch alebo na záhrade. Zato môj psík si ich užíva dostatočne. Toho roku už ich mal zo 15. Jediným repelentom je pivko - alko, nealko- podľa situácie.
Tatanka - Yotanka pokročilý 5.6.2012 23:43
Ako vravím do troch sekúnd!
Potom sa Ti možno trasú ruky.
Sorry.
Máčik 6.6.2012 15:29
V poslednej dobe sa nerád zúčastňujem diskusie,ale1.Totálny parazit-sviňa na našej Matky Zemi je"moderný"človek.2.Kli ešťa hociktorej veľkosti/nymfa,larva.../ vyberiete najlepšie:Šlohnite u vášho zubára stomatologickú pinzetu,tá má tenké"chápadlá" a je zahnutá pod ca.140 stupňami.Kliešťa chytíte tesne pri koži za hlavou a jednoducho vytrhnete.Ako Tatanka spomínal,nie sú závitoví,ale"zarezaní" a prilepení,veľmi fest.Kto si chce byť istý,aby nedtrhol hlavičku,zoberie špicatú čepieľku z jednorazového skalpela a zároveň s vytiahnutím kliešťa špičkou podberie zapichnutú hlavu.Nepoužívajte "Kozmetické"pinzety,klie šťa len rozpučíte.Rád predvediem praktickú výuku,najmä dámy s kliešťami zahryznutými v intímnych miestach sú vítané!
fofoja moderátor, mykológ, atlasár 6.6.2012 18:04
ja sa s nimi nemaznám chytím medzi prsty a vytrhnem, hotovo, potom už len dezinfekcia (aj vnútorná) tento postup používam už roky aj na deťoch a ešte sa mi nestalo že by som odtrhol hlavičku
Ivan1001 atlasár 6.6.2012 18:46
Pokiaľ je dosť veľký a dá sa chytiť prstami či pizetou dajme tomu, aj keď s určitým rizikom odtrhnutia hlavičky. Lenže čo s takými ktoré takmer nevidieť. Človek zbadá len načervenalé svrbiace miesto s malilinkou čiernou bodkou v strede. Neviem či to sú nejaké mladé jedince, no len na takéto som mal v poslednej dobe "štastie" Tam Ti tento systém nepomôže.
fofoja moderátor, mykológ, atlasár 6.6.2012 19:30
áno kliešte majú tri vývojové štádiá ale na človeka vylezú všetky potvory, tie super malé som niekedy odškrabol aj nechtom a v poho si cupital ďalej
peterVR46 pokročilý 7.6.2012 19:01
Tento spôsob používam tiež a kontrola kliešťov hneď po príchode domov. Taktiež hneď po opustení lesa dôkladné o(vy)prášenie oblečenia a obuvi.
stepho pokročilý, atlasár 7.6.2012 08:18
Vilko mas pravdu, tento rok ich je akosi vela, permanentne kazdy krat po navrate z lesa sa "vytáčame"..
čerebľa 8.6.2012 14:01
Pridám svoju trošku do mlyna. Asi pred 6 rokmi nás v zamestnaní (som les. technik), začali povinne očkovať proti kliešť. encefalitíde. Polovicu prac času som v lese + huby+rybačka+ prechádzky so psom a prakticky celé Slovensko. Predtým nebolo týždňa (samo že v sezóne) aspoň jeden zacicaný. Od očkovania by som ich asi spočítal na prstoch jednej ruky. Nemám to ničím podložené, len vlastnou skúsenosťou a niektorých kolegov. Týmto však nechcem tvrdiť, že to bude fungovať každému a už vôbec nechcem robiť reklamu nejakému očkovaniu.
Tatanka - Yotanka pokročilý 8.6.2012 14:57
Mǒže byť, ale na boreliózu Ti to aj tak nepomǒže
a ta je bežnejšia u kliešťov.
čerebľa 11.6.2012 07:10
Si nepochopil. Minulý rok som mal len jedného. Proste im už nechutím ako predtým.
Tatanka - Yotanka pokročilý 11.6.2012 23:57
To som pochopil že Ti to možno pomohlo, len nie som si istý či sa dávať očkovať proti encefalitíde, keď pravdepodobnosť je 1:1000, že ju dostaneš a borelióza čo mǒžu mať
v dnešnej dobe kliešte s pravdepodobnosťou 1:20 sa zatiaľ nerieši, teda aspoň
o tom neviem. Či?
honza atlasár 22.4.2013 22:07
Já jsem očkován řadu let, ale že bych jich měl přisátých měně než dřív, jsem nepozoroval. Každoročně alespoň dvacítku nasbírám U někoho to třeba funguje, ale u mne ne.
honza atlasár 18.5.2013 00:12
To je jasné Chlapi řešili, jestli to má nějaký vliv i na atraktivitu pro klíšťata, ale nějak se mi tomu nechce věřit, žádnou změnu k lepšímu jsem nezaznamenal.
fivan 18.5.2013 07:18
Tak isto to chápem ako riešenie proti chorobám po neželanej návšteve kliešťa.Očkovanie absolvujem v pravidelných intervaloch od r.2001,aj keď nepokryje kompletnú ochranu,ale o tom sa už písalo vyššie.
milustek pokročilý, atlasár 16.4.2013 20:39
Tak veru, už lezú. Mňa sa prvý drapil túto nedeľu - klasika (miesto nálezu trnkový porast a vlaňajšia tráva). Dostal masáž mydlovým tampónom a už to nerozchodil
Tono od Cirochy pokročilý 18.4.2013 13:30
Tak, tak. Aj ja som už jedného malinkatého riešil 7.4. pod kolenom.
Tono od Cirochy pokročilý 12.5.2013 09:43
No a z toho najmenšieho kliešťa, akého so kedy mal, je potvrdená borelióza. Už beriem tretiu dávku antibiotik.
vilot pokročilý 12.5.2013 11:09
Aby si sa nechválil sám, ja mám za sebou polovičku dávky antibiotík, borelióza zatiaľ chvala Pánu Bohu nepotvrdená
Tatanka - Yotanka pokročilý 2.5.2013 21:31
Veru už som mal dva krát. Raz jedného a raz dvoch.
Mydlové tampóny sú najlepšie súhlasím.
Nikdy som nemal kliešťa dlhšie pri nich ako dve sekundy.
Kto neverí nech vyskúša
Shade atlasár, mykológ 23.4.2013 09:51
ja som za 2 návštevy lesa zabil spolu 20 kliešťov, všetky som si zbadal na nohaviciach..mám ich pomaly viac na konte ako smrčkovcov
Vladimír Ruska 12.5.2013 13:07
Dajte B-komplex repelent 2-3 tabletky polhodinu predtým ako pojdete do lesa a mate pokoj. Ja som pominule roky tolko kliestov maval repelenty neucinkovali, ale odkedy si tavam Bcko proti kliestom nemal som zatial ani jedneho.
dedabobr pokročilý 13.5.2013 11:41
V Pomoraví je také velký výskyt klíšťat a k tomu se vyrojily mraky komárů.Zastavíš se k focení a nevíš co a odkud tě napadne.
dudo 15.5.2013 10:51
Vlaňajšia sezóna ako viete, bola "dosť mizerná". Ako píše: 12.04.2012 15:57, Máčik:
používam Rosen B - komplex Repelent 25 drg v kombinácii s DIFFUSIL REPELENTNÝ SPREJ PLUS a počas celej sezóny 2012 som sa vracal z hubačky bez hubokamošov.
V tejto sezóne detto.
Dúfam , že to vydrží bez kliešťov.
ester 17.5.2013 08:02
už dlho sa chránim tak, že keď vyjdem z auta, všetko čo trčí z odevu, zľahka nastriekam repelentom, značkou, akú práve majú v lekárni. kliešťa som nemala už niekoľko rokov. a mojim pacientom kliešťov vytáčam, dajú sa tak vybrať aj najmenšie a vcellku. v sezóne denne na ambulancii odstraňujeme aj niekoľko odtrhnutých hlavičiek kliešťov. repelent chráni aj pred komármi, hnusnými štípacími muškami a iným hmyzom. nosím dlhé nohavice - (v horúčavách tenké, moderné materiály sú perfektné) chránia aj pred škrabancami v húštinách. psovi dávam raz mesačne Front line, alebo niečo podobné.
encefalitída aj borelióza dokáže človeka zmrzačiť doživotne, treba ochranu brať vážne
fivan 30.5.2013 15:03
Zachytila som pred chvíľkou upútavku tel.programu Markíza:
...dnes o 17:25 v relácii REFLEX bude aj o kliešťoch + používané repelenty.Možno sa dozvieme aj niečo užitočné pre nás hubárov
Baca 9.6.2013 12:22
Vcera som bol na hubacke na Duchonke (Topolcany) v dubine. Doniesol som si 36 kuskov este povacsine nezahryznutych a dnes som si vyskrabaval 23 zahryznutych (aspon s tych casti mojho cloveka, na ktore som dovidel a dosiahol). VELMI som podcenil situaciu. Dufam, ze sa na mne ziadna infekcia neprejavi. Zajtra sa idem impregnovat B vitaminmi a nakupim zo 10 baleni repelentov. Chcem sa zasobit dubacikmi z lesov pri Partizanskom
vilot pokročilý 9.6.2013 14:07
Určite by som išiel k lekárovi...
Hlavne ked zbadáš, že sa Ti tie ranky zapaľujú...Ja som alergik a prejavy po uhryznutí kliešťa mám sveľmi silné, hned sa mi všetko zapáli. Nepodceňovať!!! !!! !!!
Baca 9.6.2013 20:26
vsetko kde sa horsie vyskrabavali mam cervene, ale pripisujem to dvom veciam, prva - na chemicke nicenie som pouzil na kazdeho zahryznuteho zmrda depilacny krem VEET (stara rada asi z pred styroch rokov, obsahuje totiz zlozky, ktore maju aj tie najdrahsie antikliestove pripravky - kliest pri zasiahnuti negrcia a neinfikuje) troska drazdi poranenu pokozku a a druha vec ktora sposobuje zacervenanie je ostry hubarsky noz , ktorym tie svine vyskrabavam ( samozrejme aj s kuskom pokozky, nechcem tam nechat hlavicku, alebo hryzadla ci sosak ci co to kliest ma) nasledujuce dni ukazu ci mi roztrhne hlavu zapal mozgovych blan, alebo ma znehybni borelioza, alebo nieco podobne :-D
peterVR46 pokročilý 9.6.2013 22:31
Neviem, ako je to s repelentami naozaj, ale dnes som si po 2 hod. od jeho prvého aplikovania v tomto roku našiel na odeve celkovo 9 čulých kliešťov, čo je u mňa štandard aj bez repelentu!? ........môžem ale potvrdiť, že od komárov som mal konečne pokoj, čo bolo naozaj super. Komár je pre mňa väčší nepriateľ!
Meryenes 10.6.2013 21:50
Ďakujem za celú túto diskusiu. Som z Považskej Bystrice a od malička sme s rodičmi chodievali na huby do lesa. Kliešťov som už mala veľakrát, našťastie vždy to bolo v pohode. Teraz mám sama malé deti, ktoré by som chcela viesť k prírode a k zberu húb a byliniek. Úprime - nie je mi všetko jedno. Kamarátkin syn leží v nemocnici s encefalitídou, Klliešťa chytil na Kalvárií. V sobotu sme si z prechádzky cez Čierne háje do Moštenca priniesli min. 18 týchto malých parazitov. (dvaja dospelí + tri deti) a to sme ich ešte cestou odstraňovali. Jedného sme si priniesli dokonca z ihriska, čo máme pred panelákom. Strašne sú tu premnožené. Myslíte, že to očkovanie je naozaj účinné? Môžem trojročnému dieťaťu dávať B-komplex? Vyskúšam spraviť ten repelent z rozmarínu. Snáď pomôže. Vďaka za rady
Johny3464 16.6.2013 17:31
Na kliešte používam druhý rok dve veci každý deň MSM (1/2 lyžičky rozpustené vo vode) je to zároveň dobré aj na kĺby a šľachy + pravidelne beriem Pangamin. Ten som kúpil rovno veľké balenie 1,5 kg a mám pokoj celú sezónu (a lepšia cena).
Obe veci im asi smrdia dávam to aj mojej boxerke a keď aj lezie dáky kliešť po srsti, neprisaje sa a mame pokoj
fivan 16.6.2013 20:02
Nielen s encefalitídou nám poradia aj v relácii:
Rádio Slovensko * Pondelok 17.6.2013 * NOČNÁ PYRAMÍDA o 22:20 *
Témou neskorého večera je encefalitída a Lymská borelióza.
Hostkou bude: Doc.MUDr. Katarína Holečková PhD,odborníčka v oblasti infektológie.
Meryenes 18.6.2013 14:05
Kto to nestihol alebo spal ako ja , ale zaujíma ho to, dávam sem link z archívu vysielania http://www.rtvs.sk/radio/relacie/detail/ ...
dudo 8.10.2013 14:55
Aký je Váš názor na toto:
prípravok prvej pomoci určený na rýchle znehybnenie, dezinfekciu, usmrtenie a bezpečné odstránenie prisatého kliešťa – Ixoderm 10 ml.
sipovec 8.10.2013 15:21
Už si ho odskúšal? Alebo poznáš niekoho, čo ho už použil? Lebo ja to počujem a vidím prvýkrát.
sipovec 10.4.2014 21:49
Reakcia lekárov - zástancov očkovania je vždy rovnaká. "Uznávame časovú súvislosť, ale neuznávame príčinnú súvislosť." Je to až trápne... Už by mohli začať "verklikovať" niečo iné.
dedabobr pokročilý 11.4.2014 07:18
Zaznamenali jsme výskyt klíštěte obecného v Jeseníkách pod Šerákem ve výšce 1350m n.m.Dříve se uváděl jeho výšky max.do 750m n.m.Také je běžný výskyt v zahradách .loukách a městských parcích.
golgolik atlasár, mykológ 11.4.2014 20:53
Ja im moc nechutím,za celý život asi tak 5 som ich mal, nikdy som nič nepoužíval, žiadne prípravky a ani lieky.
Palo70+ 9.4.2015 12:59
možno sa treba viac snažiť, predierať sa nízkym kriačím na južných svahoch, trávou na kraji lesa a podobne , na mňa lezú dosť
dudo 9.4.2015 11:40
UŽ SÚ TU ZAS.
Včera sob bol s Jožom na smrčky a dnes som si v práci na ruke našiel 1 nymfu.
Vôbec ma nenapadlo, že už vyliezajú ,aj keď v noci je len okolo 0 °C.
P. S. Večer som bol na pivo a so sebou sme mali tiež plechovkové.
B - čko z piva ich asi priťahuje.
Vlado B. atlasár 9.4.2015 14:29
Dudo, napadli ma kliešte, lebo mi nenapadlo. že tie ku..y ma môžu napadnúť.
Tatanka - Yotanka pokročilý 9.4.2015 14:48
Áno je to tak, bacha aj v Žiline už sú
tie beštie. Teraz ťahám akurát
a z lesoparku...
babka Milka pokročilý 9.4.2015 16:28
Veru aj Ja som si jedného kliešťa doniesla teraz v pondelok domov. Bol zavrtaný na predlaktí, sviniar. Musel vyliezť na ruku, keď som zbierala smrčkovce . Budem musieť ísť kúpiť B-komplex...
Tatanka - Yotanka pokročilý 9.4.2015 16:34
Milka áno B-komplex mám osvedčený
alebo jedno pivko.
No a idem sa dať celý prezrieť, lebo ďalšie
mám na sebe. Hlavne na rukách, asi
fotili so mnou.
dudo 18.1.2016 12:12
Náhodou som narazil s kolegom na tento link:
http://www.ehow.com/way_5575534_homemade...
Vie to niekto preložiť, resp. máte s tým skúsenosti?