Úvodná stránka » Diskusné fóra » Diskusie o hubách »

Tento rok bude spústy húb.


portret

Tatanka - Yotanka pokročilý 20.5.2010 14:31

Ak je nepodarená zima, tak je nepodarený celý rok. Ale nám hubárom to nevadí, lebo bude spústa húb. Leto síce už podľa mňa je v nedohľadne, lebo ak sú skoro na jar veľké zrážky a povodne, tak bude minimálne celý máj,jún,júl preprchávať,
budú každodenné búrky, hlavne v poobedňajších hodinách a častý opar a hmly. Ak bude krásne leto ako hovorí pán odborník Ilko, tak zjem muchotrávku zelenú!!! Ak príde nejaké leto, tak po Vavrincovi. Je to všetko obrátené, aj pranostiky. Čo si o tom myslíte ostatní? Pozitívne na tom je to, že huby budú rásť vo veľkom množstve a vo veľkej druhovej variabilite. Niektoré druhy možno aj po mnohých rokoch sa obiavia vo veľkom počte. Už sa teším na tie Náramkovky, čo ich tam bude...

Reagovať na správu

portret

voloďa 20.5.2010 14:45

Vlado, Vlado...!

Reagovať na správu

portret

Amanita11 21.5.2010 17:04

Dobrý deň,
keď už má byť po...leto, tak nech aspoň huby rastú!!! Presťahovali sme sa ku Želiezovciam, poraďte, kde sa oplatí v okolí pozrieť? A radi chodievame na Skýcov, ale je to dosť ďaleko a zatiaľ sme tam mali najväčší úspech s bedľami. Môj sen - aspoň 30 dubákov z jednej hubačky -sa mi ešte nikdy nesplnil.

Reagovať na správu

portret

vlocka 25.5.2010 19:50

Rast budu urcite,len treba najst dobre miesto.Tych 30 dubakov to nieje tak vela

Reagovať na správu

portret

Amanita11 27.5.2010 09:35

Ahoj, mám šťastie skôr na plávky, muchotrávky ružovkasté, rýdziky-surovničky, osikovce, hľuzovky - tie už teraz pomenej, ale už som ich nejakých dvadsať našla, kuriatka, masliaky, bedle. Čím nechcem povedať, že by to boli huby zlé - sú výborné, ale na tie dubáky nemám šťastie!

Reagovať na správu

portret

Palo70+ 26.5.2010 15:36

Treba hlavne trafiť obdobie, keď rastú a ešte nie sú vyzbierané. Žiaľ, treba chodiť tam, kde ostatní - toto som dlho ignoroval a dubáky som inde veľmi nenašiel. No a od Želiezoviec do Žemberoviec je ďaleko?

Reagovať na správu

portret

Amanita11 27.5.2010 09:38

Ahoj,

asi štyridsať kilometrov. Prečo, tam sú dubáky?

Reagovať na správu

portret

Palo70+ 28.5.2010 14:40

Že vraj. Ja to tam nepoznám, ale niekde blízko vraj tam rastú spústy dubákov, spomínala to moja bývalá kolegyňa (má tam rodinu).

Reagovať na správu

portret

©foxlion atlasár 20.5.2010 16:25

Leto nebude, a ak tak velmi kratke. Island nam to zavaril, pred cca 217 rokmi bola podobna situacia (sopka Laki), odniesla si to cela Europa, Praha pamata velke zaplavy z tych cias. Sopecny prach v atmosfere vytvara idealne kondenzacne jadra, ktore stahuju vlhkost na zem, to by mal vediet aj pan Ilko. Bude mensia uroda, mozno hub bude viac, ale drazoba pre neurodu nas neminie a nakoniec nam zostanu naozaj len tie huby-zatial temer zadara...

Reagovať na správu

portret

Tatanka - Yotanka pokročilý 21.5.2010 08:49

Máš pravdu, aj ta sopka na islande v tom lieta. Ale hlavne celkové globálne oteľovanie. Tá sopka je len klinčekom do rakvy. A amíci čo ťažia ropu v moriach
ako pribrzdený.

Reagovať na správu

portret

adamkofu atlasár 21.5.2010 13:54

Nesúhlasím s Globálnym Oteplovaním.Mám iný názor. Obyčajné klamstvo ktoremu ludia velmi lahko a rychlo uverili.

Reagovať na správu

portret

Miro L. pokročilý 21.5.2010 17:39

Biznis.

Reagovať na správu

portret

adamkofu atlasár 21.5.2010 19:53

úplný súhlas všetko je to len kšeft a ludze tomu všetkému naivne veria.

Reagovať na správu

portret

Tatanka - Yotanka pokročilý 22.5.2010 20:23

Teraz ste sa prejavili podaktorí. Planéta je fakt v sra.kách až po uši. Tebe nechám po dvore púšťať ropu pol roka a budeš žrať to svinstvo, čo v tej zemi vyrastie apadne Ti hrebienok, to mi ver! A myslíš, že tie povodne čo teraz boli po Európe a spláchli ten všetok bordel od ľudí, že na to naše deti nedoplatia?
Príroda prežije to hej, lebo je silná, ala ľudstvo je pred koncom, to mi ver.
Ladovce čo su staré aj 20000 rokov sa topia! Mohla by to byť samozrejme aj nejaká pravidelnosť v určitých obdobiach, ale nie je to tak a vedia to len múdrejší ľudia, ktorí si dovidia od vlastného nosa. Nech nám Pán Boh pomáha.
To čo bolo minulý týždeň a minulé roky, tak to je len prvé varovanie.

Reagovať na správu

portret

Amanita11 27.5.2010 09:42

Myslím si, že nikto nemôže s určitosťou a konečnou platnosťou povedať, či to, čo sa deje s počasím a prírodou, je len vina ľudských zásahov, alebo aj pravidelné cykly otepľovania či ochladzovania, ktoré sa opakujú.. Môže sa nám len páčiť alebo nepáčiť nejaký názor. Je nezmysel sa o tom hádať. Isté je, že všetko, čo je umelé a neprirodzené, je pre naše prostredie aj riskantnejšie.

Reagovať na správu

portret

Tatanka - Yotanka pokročilý 31.5.2010 13:34

Aj to môže byť pravda, však aj babenky maju cykly, alebo teda červený semafór.

Reagovať na správu

portret

px pokročilý 22.5.2010 21:17

No Adam.Už Vás dostali niektorí vedci,ktorých platia veľkí priemyselníci,aby zľahčovali vplyvy skutočného globálneho otepľovania.Vyber sa do Arktídy aká katastrofa tam hrozí,keď sa topia ľadovce a čoskoro vyhynie aj polárny medveď.Antarktída nie je na tom lepšie.A kedy sa vyskytovala modlivka zelená vo výške 1100 m ako je to na Pánskom Diely pri B.Bystrici.Nikdy.Pred pár rokmi tam pricestovala vplyvom zvyšovaniu teplôt.Dôkazom toho je invázia hmyzu do čoraz vyšších polôh,atď atď.

Reagovať na správu

portret

fugi 22.5.2010 22:40

sranda, vsetci rataju s oteplenim - polarne ladovce sa topia, sladka voda zrusi ,,golfovy prud" a mame tu nadhernu zimu, hladaj potom golfovu lopticku v 10m vysokom snehovom zaveji.

Reagovať na správu

portret

adamkofu atlasár 22.5.2010 23:13

je to fakt velmi zaujimave pretoze... Kto z Vás tu bol na Antarktide ked to tak dobre viete ? bol niekto ? podla mna to viete len z tych drístov čo davaju v TV..v telke povedia ze ladovce sa topia...ale nikto si neuvedomuje ze z druhej strany rastu...máš pocit ze sa nejako globalne otepluje ? ja teda fakt nie leta sa skracujú, presakakuje sa jar a jesen často... zima býva dlhšia a udre kedy sa jej zachce. Pocul som napriklad ten nazor...na ten ladovec (o velkosti Luxemburska) ze to zapricinilo globalne oteplovanie...to ze sa oddelil ten ladovec je len dalši krok k Dobe ladovej...pretoze nikto si neuvedomuje to ze ak ten ladovec dosiahne Golfsky (Golfovy) :D prud tak ho ochladi...a pokial viem tak golfsky prud otepluje aj nás ! a ked sa schladi tak sa budeme pomaly ale isto posúvat do takych serepetičiek...tak potom ked sa to stane mi začni rozpravat o globalnom oteplovani a posledna vec...ze pokial viem..tak zem sa pravidelne dostava od úseku k úseku..a od poslednej doby ladovej je už fest vela rokov...čo to znamena ? ze sa znova približujeme k úseku Ice Age 4- Prekvapený Tatanka

Reagovať na správu

portret

Tatanka - Yotanka pokročilý 31.5.2010 14:06

Pre Adamkofu:
Si fakt mimo, ale každí sa raz poučí na vlastných chybách.
Chodím do hôr, tak viem čo sa deje. V lese, kde pred dvadsiatími rokmi boli
nálety smrekovej mladiny v Lesoparku Chrasť napríklad, aby som bol konkrétny,
dnes sú tam nálety bučiny a hlavne dubiny. Ešte pred tridsiatími rokmi sme sa mohli opaľovať celý deň na horách, až kým v roku 1990 som sa tak spálil za hodinu na Veľkom Fatranskom Kriváni, že som prišiel takmer o zrak! Pár dní prší a sú povodne, lebo sú tropické prívalové dažde v naších končinách. Ale zasa keď je 5-7 dní v kuse modrá obloha, tak po pár dňoch je zem úplne vyprahnutá ako na sahare. A poviem Ti prečo sa to všetko deje: odlesňuje sa bezhlavo krajina, okolo riek sa ničia brehové porasty, ničia sa medze na poliach a každí chce mať vydláždený dvor až do kurína. Minule som sa jedného chlapa pýtal, že prečo ničí úplne vŕbové porasty okolo potoka pod vlastným domom a on mi na to povedal, že si tam nasadí smrečky. A potom sa čudujú, že im bere chalupy okolo potokov a riek. Na východe som robil pred pár rokmi projekt obnovy krajiny v obci Olšavica na toku Olšavica, lebo dedinu každoročne vytápalo. Robili sme prehrádzku na toku a mokrade a predlžovanie toku do pôvodného koryta, lebo toto bolo umelo skrátené. Časť pôdy cca 1/3 sa neobrába a zvýšil sa chov dobytka.Tiež sa vysádzali umelo nové medze medzi poliami, lebo tu nebol ani jeden krík, či strom na 1 km2!!! A výsledok? Starosta tvrdí, že sa mu oplatilo investovať peniaze do obnovy krajiny! Aj keď stále daná oblasť nie je v ideálnom stave. Samozrejme, že to bude trvať roky, ale môžme každí k tomu prispieť, aby naše deti nas nepreklínali. Rozumieš mi teda konečne o čo tu ide?
Dík za pochopenie. Nehnevaj sa ale zmeny je vidieť na každom kroku a najhoršie je to ako hovoríš Ty, že peniaze a biznis ľuďom zatemňujú mozgy.

Reagovať na správu

portret

Kozák 8.6.2010 19:53

Veru tak, Tatanka, plne s Tebou súhlasím.

Reagovať na správu

portret

serpico atlasár 8.6.2010 21:39

...a ci sa to vymenou stráží tam na vrchu zmeni ? ...a ci Slovakovi je potrebne vyšraubovat gebuľu a nasadit gramotnejsiu ?...asi ani to by nepomohlo, uz i údy bez hlavy su vytrenovane a schopne páchať nie dobrô...

Reagovať na správu

portret

adamkofu atlasár 22.5.2010 23:16

ešte jeeden fakt ktory ma napadol je napríklad ten že do atmosféry sa dostáva tolko bordelu a srákot ...ze to casom vytvorí istú vrstvu bordelu ktorá bude menej priepustna pre slnečné lúče a výsledok ? naša planéta sa začne ochladzovat... další krok k dobe ladovej.

Reagovať na správu

portret

©foxlion atlasár 23.5.2010 20:18

No trosku to mas dopletene ale si mlady, mas to dovolene. Ked sa pozries na globus na nasej zemepisnej sirke v Kanade ziju iba Inuiti. Dovod, preco nie aj u nas je zrejmy, golfsky prud, ktory zabezpečuje teplo pre strednu a severnu Europu. Problem je v tom, ze sa naozaj vplyvom oteplenia na poloch posuva smerom na juh, kde ho tlaci sladka voda z roztopenych ladovcov. To ze sa ladovce topia je fakt, ladove medvede coskoro budu mat prirodzene prostredie uz iba ak v zoo alebo v pripadne solventnejsich mafianov v obrovskych mraziakoch . Pochybujes o topeni sa ladovcov, tak si zajdi hen kusok do Alp a opytaj sa miestnych, kde maju ladovce, ktore sa v poslednych desatrociach stratili, pripadne si kup letenku do Afriky a navstiv Uhuru. Budes prekvapeny, ze aj ty si naletel kontraspravam o otepleni. Satelitne zabery z Antarktidy takisto dokazuju masivny ubytok ladovej hmoty z juzneho polu. Takze paradoxne, vplyvom globalneho oteplenia, ktoreho povod nie je az taky jednoznacny(to nie su moje zadne vratka, ale doteraz nik na 100% nedokazal, ze za tym oteplenim je iba ludska cinnost)u nas moze nastat mala doba ladova.
O tom, ze sa oteplujeme svedcia aj nove druhy zivocichov a rastlin, ktore sa u nas uchytili vdaka teplejsej klime, o tom snad uz nepochybujes. Keby sa neoteplovalo, tieto druhy by u nas asi neexistovali, nemyslis?
A s tym bordelom v atmosfere to tiez nie je take jednoznacne, ako vravis. Ak bude pohlcovat viac tepelnej energie, tak situaciu iba zhorsi.
A fest vela rokov od poslednej doby ladovej, o ktorej je dokonca sporne, ci vobec bola sa bavit nemusime, iba Ti polozim jednu otazku, ak bola doba ladova, to znamena ze sneh a lad tvorili asi dost hrubu vrstvu, tak co asi na tom niekolko desiatok metrov hrubom prikrove z vody asi rastlo, ze to dokazalo uzivit aj mamuty?

Reagovať na správu

portret

fugi 23.5.2010 20:57

foxi, ved preto mali mamuty tie velke zubyska a dlhe choboty - na rozbijanie ladu a nasledne vytahovanie zamrazenej zelene z hlbokych puklin

Reagovať na správu

portret

©foxlion atlasár 24.5.2010 14:10

jo, a na mamutoch po skonceni doby ladovej zostalo viac ladu ako pod nimi, hehehe, toto zas nejaky "vedec" nedomyslel.

Reagovať na správu

portret

Pawelko 27.5.2010 14:46

Fajn diskusia

Reagovať na správu

portret

fugi 23.5.2010 20:53

foxilion to vystihol - preco je za jasnej noci vycsi mraz ako ked je zamracene?

Reagovať na správu

portret

gaspi pokročilý 24.5.2010 14:01

Adam drístaš 2 na 3 a 4 na trištvrete na päť!!!!

Reagovať na správu

portret

Tatanka - Yotanka pokročilý 31.5.2010 13:42

Je vidieť že si múdry a sčítaný človek a vidno tiež, že si všímaš okolie a nie si zahľadený do seba. Treba viac chodiť do prírody a podľa toho aj ja tvrdím, že sme v prdeli. Kamáráti čo chodia do Álp mi hovorili, že pred zhruba dvadsiatími rokmi sa ladovce topili tak meter dva za rok. Teraz?
Niekoľko stovák metrov ročne! To čo vtedy za rok, teraz za deň!
To čo sa teraz deje na Zemi, to sa len naša Zem bráni a dáva nám jasne najavo,
že ak sa nespamätáme, tak nas vymaže z dejín ako prvých.

Reagovať na správu

portret

peterf pokročilý 31.5.2010 16:31

človeče s tebou je ťažká diskusia,nikto netvrdí,že ľudia sa nesprávajú bezohľadne k prírode,lenže najväčší vplyv na výkyvy a zmeny v atmosfére má jednoznačne SLNKO,
bola tu na stránke nahuby perfektná diskusie na túto tému,ale už je niekto asi vymazal,keď budeš hľadať na internete určite nájdeš množstvo relevantných reakcií a názorov na túto tému:,,GLOBALNE OTEPĽOVANIE,, je politicky vykonštruovaný a zneužitý termín ide v prvom rade osnahu politikov(tých najmocnejších z celého sveta) za každú cenu udržať sa pri moci a vytrieskať pre svoju finančno hospodársku elitu čo najviac,chýbajú ti informácie,pretože
,,Goverment deniece information,,

Reagovať na správu

portret

Tatanka - Yotanka pokročilý 1.6.2010 19:51

S tým slnkom máš samozrejme pravdu, ale ozónová vrstva mizne od zemských pólov.
Je to spôsobené zemskou rotáciou. Paradoxne na rovníku vydrží najdlhšie.
Som dosť optimista, ale toto mi trochu pripomína Sibilu. Kde bolo teplo bude zima a kde nepršalo, bude liať. Inak je to posledné jej proroctvo, ktoré sa ešte úplne nenaplnilo. Nie som náboženský fanatik, ale ma to začína desiť.

Reagovať na správu

portret

SAMOTAR.L. 24.5.2010 19:26

Ten kto neveri,že naozaj nastava globalne oteplovanie--asi zhorel na slnku,,,,,,

Reagovať na správu

portret

spišak 25.5.2010 01:02

Pre toho, kto má do Arktídy priďaleko, sú jasné signály aj v našich šírkach. Skúste si vybaviť ako ubúda vody v lesných studničkách, ako mnohé celkom vysychajú. Na hubačke vlani v Slanských vrchoch z piatich potokov, ktoré som križoval boli štyri vyschnuté.

Reagovať na správu

portret

Máčik 25.5.2010 15:32

Žiaľ tento problém ubúdania vody máme dlhšie,niekoľko 1000 rokov.Napr.Dunaj bol splavný za Keltov po ich sídlo na hornom Dunaji Heuneburg,pre vtedajšie obchodné lode.Pred rokmi som mal čiastočne problém prejsť tade v lete na kanoe.A to si dovoľujeme luxus splachovať hajzle pitnou vodou!

Reagovať na správu

portret

©foxlion atlasár 25.5.2010 16:57

S tou vodou je to sporne, od dob Keltov znacne pribudlo v povodi aj Dunaja obyvatelstvo, ktore vodu potrebuje, takisto priemysel a polnohospodarstvo je riadny konzument. Vplyvom oteplenia sa kolobeh vody zrychli, bude ho viac v atmosfere a menej v oceanoch napriek faktu, ze sa roztapaju ladovce, ale fyzika nepusti a tak lad zo Severneho oceanu zabera v tuhom skupenstve viac priestoru ako v kvapalnom. Ak si nezlikvidujeme lesy, tak si nadalej budeme moct dovolit luxus splachovania pitnou vodou, lebo kym si neznicime zivotne prostredie, ktore filtruje dazdovu vodu cez jednotlive vrstvy, tak dovtedy pitnu vodu mat budeme v dostatocnom mnozstve. Staci vsak sikovne umiestneny ropovod cez Zitny ostrov a mame sa na co tesit.

Reagovať na správu

portret

fugi 25.5.2010 21:01

ten lad - to je dobry lapak

Reagovať na správu

portret

Tatanka - Yotanka pokročilý 21.6.2010 13:25

Presne tak!
Najprv má Štrbské pleso po pár rokoch málo vody a teraz behom týždňa, zasa priveľa. Inak je to prejav vysokých teplôt aj v sibírskej oblasti. Sledujem, že tento rok tam od apríla je takmer stále cez 27 stupňov. Dvíhanie oceánov topením ľadovcov a odparovanie vody v tundrách, spôsobilo podľa mňa záplavy u nás a u naších susedov. Ta níž išla inak z východu a nie od mora. Najnebespečnejšie sú tlakové níže, ktoré sa pohybujú proti smeru hodinových ručičiek. To potvrdil aj Ilko. Lebo sa pomali posúvajú, alebo stoja na jednom mieste, kým sa nevipršia. Do mojích 30 rokov som nevidel povodne, iba ak z počutia. Zato mojím deťom 11-12 ročným musím vysvetľovať, že v zime bol sneh a v lete slnko.

Reagovať na správu

portret

voloďa 21.6.2010 14:27

Konečne poriadny príspevok! Veľmi by ma zaujímalo, ako sa dá z počutia vidieť povodeň!? Máš tam opäť nejaké preklepy!

Reagovať na správu

portret

myco(DK) správca galérií, atlasár 21.5.2010 14:19

Ako sa dá globálne oteliť?Hmmm,Tatanka je aj zootechnik...

Reagovať na správu

portret

Amandi pokročilý 21.5.2010 17:32

rehoooot! Máš 100 bodov!!!

Reagovať na správu

portret

Miro L. pokročilý 21.5.2010 17:47

Nerozumiem, prečo si taký prekvapený. Tatanka je predsa všetko. Ale úplne všetko.

Reagovať na správu

portret

medulienka pokročilý 24.5.2010 05:22

Pozor! A to sme ešte aj pred voľbami!

Reagovať na správu

portret

Rados3berny 21.5.2010 20:12

zootechnik - špecialista na bizóny a blbosti

Reagovať na správu

portret

adamkofu atlasár 21.5.2010 21:53

heh :D :D

Reagovať na správu

portret

gaspi pokročilý 21.5.2010 21:18

Reagovať na správu

portret

peterf pokročilý 25.5.2010 08:48

pre Tatanku:keď ti na záhrade vyrastie toto potom hovor o g.o.:http://www.nahuby.sk/diskusia.php?parent...

Reagovať na správu

portret

Sleipner 20.5.2010 18:45

Ani by nemusela byť spústa húb, úplne stačí , kedˇ sa dá nazbierať za košík. A je úplne jedno, či v ňom budú kozáky , masliaky alebo muchotrávky červenkasté.

Reagovať na správu

portret

gaspi pokročilý 20.5.2010 22:58

len som si prečital názov na hlavnej stránke a hned som vedel čo (kto) je zatým

Reagovať na správu

portret

rufuss pokročilý 20.5.2010 23:12

to zas bude spusta vandalov v lese

Reagovať na správu

portret

Andoo 21.5.2010 08:35

Hi I would ask you, could not you advise me where the highest incidence of mushrooms in the vicinity of Nitra, Nitra region. Thank you for the advice

Dobry deň prajem, chcel by som Vas poprosit, nevedeli by ste mi poradit kde je najvacsi vyskyt húb v okolí Nitri alebo v Nitrianskom raji prípadne v jeho okolí. Mr.tatanka poradte. thanks you. : -)

Reagovať na správu

portret

Tribeti 21.5.2010 09:30

Ja si to nemyslím, budem celkovo rád ak bude tento rok lepšia sezóna ako bola tá minuloročná.
Nie nadarmo sa hovorí, že všetkého veľa škodí... A dobrý hubár nájde veľa aj keď iní odchádzajú z lesa s prázdnym košíkom

Reagovať na správu

portret

ferdiso 22.5.2010 12:28

Súhlasím...aby sa nezopakovalo minuloročne počko,začiatkom roka sa vypršalo a leto a jeseň boli suché a tudiš chudobne na hríby.Samozrejme hovorím o záhorí,no uvidíme,necháme sa prekvapiť.

Reagovať na správu

portret

Tribeti 22.5.2010 12:55

Presne súhlas, tiež som hovoril o Záhorí Jediná schopná minuloročná hubačka bola na Morave v Septembri ale bolo tam aj tak sucho a 90% smrekáčov bolo červavých , iné huby sme okrem smrekáčov ani nenašli. Ja idem za chvíľku na "prieskum" do vojenských za Bílkove Humence tak uvidíme...

Reagovať na správu

portret

Hubár195 22.5.2010 18:58

Tatanka, zábavné čítanie! Kam sa na teba hrabú meteorológovia z celého sveta... A tá muchotrávka zelená si nezaslúži, aby skončila v tvojom žalúdku. Však od smiechu by v ňom hádam aj stratila kredit našej najjedovatejšej huby...

Reagovať na správu

portret

Palček 22.5.2010 23:08

Ja si myslím že ak niekto nežije len na Hríboch tak je dobrý každý rok.Skromný hubár si vždy v tom lese niečo nájde.Este nebolo roku kedy by sa v lese nič do papaničky nenašlo...
A čo sa týka toho oťeplovania,je mozne že nastáva nejaký pravidelný cyklus,nemusí to byť hned to oteplovanie.Je to ako s tou vtáčou chrípkou biznis pandemia biznis biznis...

Reagovať na správu

portret

ester 24.5.2010 09:45

rozhodne predpovedám veľa hubovo-plesňových ochorení medzi prstami hubárov v gumákoch, ak sa splní predpoveď p.Tatanku

Reagovať na správu

portret

©foxlion atlasár 24.5.2010 14:11

zas mi sopel vyletel do polievky, do kelu

Reagovať na správu

portret

voloďa 24.5.2010 14:38

Tak do polievky, či do kelu!?
Ešte že máme Tatanku, inak by bola nuda!

Reagovať na správu

portret

lebeda 24.5.2010 15:46

presne tak

Reagovať na správu

portret

fugi 24.5.2010 19:05

asi do kelovej polievky ...

Reagovať na správu

portret

Husi moderátor, atlasár 24.5.2010 16:49

Aspoň nemusíš zasmážať....

Reagovať na správu

portret

JOAM1 26.5.2010 18:38

NECH JE LETO AKE CHCE A CI BUDU HUBY RAST ALEBO NIE JE MI TIEZ JEDNO .HLAVNE NECH NERUBU LESY LEBO NEBUDEM MAT KDE RELAXOVAT A TO UZ MI JEDNO NENI.

Reagovať na správu

portret

©foxlion atlasár 26.5.2010 18:41

Lesy uz ani rubat netreba, aspon tu, v Tatrach, z roka na rok viac susiakov a ked sa prida vietor ako pred tyzdnom, tak ani podkorny hmyz netreba.

Reagovať na správu

portret

rudolf2 pokročilý 26.5.2010 19:39

Ale ťažba sa v poslednom období zintenzívňuje/min.v našom regióne/ a bohužiaľ, aj to/i keď sa to nezdá/, môže súvisieť s politikou....

Reagovať na správu

portret

ivetatom pokročilý 27.5.2010 09:34

keď sme v piatok išli po diaľnici na Kúty, zase bolo, žiaľ, veľa borovíc vyvrátených, mokro, víchrica, a je to
dnes ma zaskočilo aj pri Peťkovej škole: svetlo, zaostrila som na päť odpílených stromov, zostali len vyvrátené korene, a to nás kryjú Karpaty

Reagovať na správu

portret

staky 27.5.2010 15:58

Prosím o pokračovanie tejto "plodnej" diskusie. Vhodná je aj pre maturantov zo slovenského jazyka.

Reagovať na správu

portret

jojo65 27.5.2010 21:18

A čo tí tmavý spoluobčania? Tí nerúbu.

Reagovať na správu

portret

rufuss pokročilý 27.5.2010 21:24

ti odnesu vyrubane - s rubanim je robota

Reagovať na správu

portret

MIHALNICA 28.5.2010 09:21

Nebude ništ!!!! Šecko sežerú slimáky!!!!

Reagovať na správu

portret

Amandi pokročilý 28.5.2010 10:41

Konečne moje slovo!

Reagovať na správu

portret

©foxlion atlasár 28.5.2010 18:29

prípadne slimáčice

Reagovať na správu

portret

januar 31.5.2010 22:02

trocha to odľahčím,,, počul som pekný detský vtip.... stretne slimák s ulitou slimáka bez ulity... Slimák s ulitou sa vemi začudovane na neho pozerá.. vtom slimák bez ulity prehovorí..." No čo tak kukáš... ušiel som z domu"....:=)))))))))))))))

Reagovať na správu

portret

peterf pokročilý 31.5.2010 16:41

a červíky a larvone šetkého druhu a pohlavá,len ma se..,že v afrike sú místa de už 8 rokov nepršalo a u nás momentálne furt ,,dr_e...

Reagovať na správu

portret

©foxlion atlasár 31.5.2010 20:28

Len u Adama je stále sucho

Reagovať na správu

portret

medulienka pokročilý 2.6.2010 06:47

Hovoria, že huby rastú asi tak 14 dní od rozhodujúceho dažďa.
V súvislosti s týmto počasím ma napadlo, ktorý dažď bol ten rozhodujúci?
Toľkoto vody.. to nemôže už byť ani pre rast húb a zvlášť hríbov dobré. Určite sa to nejako odzrkadlí na ich raste. Môže sa aj podhubie "utopiť"?

Reagovať na správu

portret

J.Pol. atlasár, mykológ 2.6.2010 12:13

Obávám se, že na mnoha místech to bude s houbama hodně špatné, zvláště v nižších polohách. Taky se může stát, že podzim bude suchý a chladný a hlavně krátký. Ale nechci být prorokem špatných zpráv...vždy se dá něco najít.

Reagovať na správu

portret

miki49 pokročilý, atlasár 2.6.2010 18:05

S hubami je to špatne už teraz.Po minulé roky som takýto čas mal už nasúšené huby pre celú rodinu a známych.Tohto roku zatiaľ mám 2(slovom dva)dubáky a dva kozáky!Už v diskúsií o tom ,či huby rastú po splne,som uviedol,že moje sa utopili.U nás na trebišovskú je znovu toľko vody,že už som sa doma na to nemohol pozerať a vybral som sa do lesa a tam katastrofa.To sa nedá ani komentovať...Pod nohami to všade čvachce,nehanbím sa, v očiach slzy.Síce aj tie zvyšujú hladinu vody.Všetko to vyhnije.

Reagovať na správu

portret

JOAM1 2.6.2010 18:16

PRIRODA JE VELKY CARODEJNIK NEMUSIS SA BAT

Reagovať na správu

portret

Tatanka - Yotanka pokročilý 4.6.2010 09:48

Neboj sa! Treba aby sa vybralo počasie a obschla zem a hlavne aby sa oteplilo, lebo v hlbšom lese je chladno. Ak bude tak ako hlásia na víkend, tak na budúci týždeň brúsim kosu na Hríby. Oni začnú u nás rásť postupne. Ale na Važeckých lúkach začnú čoskoro!

Reagovať na správu

portret

Tribeti 2.6.2010 19:21

niektoré lesy sú teraz už premočené a nasiaknuté vodou ako špongie, všetkého veľa škodí, aby sme nakoniec nechodili do lesa v plutvách a so šnorchlom spomínať, že tu na tomto mieste pred rokom rástli krásne borováky,dnes je tu tento močiar ....

Reagovať na správu

portret

Sleipner 2.6.2010 20:16

Som zvedavý, čo to povie.Keby aspoň v smrečinách bolo niečo.

Reagovať na správu

portret

dedabobr pokročilý 6.6.2010 20:25

Souhlasím.Naše lesy v Litovelském Pomoraví ze změnily a zřejmě na delší dobu v nepřehledné močály s líhní komárů.Tak nevím,jestli letos si v těchto místech zahoubařím.

Reagovať na správu

portret

medulienka pokročilý 2.6.2010 19:42

Dnes vytopilo dedinku môjho deda v okrese Nové Zámky. V piatok 4.júna oslávi svoju osemdesiatpäťku. Plný životného elánu nelenil, a ponáhľal sa ratovať svoju 35-r. (slovom tridsaťpäťročnú) slivovicu, ukrytú na tajnom mieste. Dúfam, že sa mu to podarilo.

Reagovať na správu

portret

salamander 2.6.2010 21:48

Držím palce,nech sa mu podarí zachrániť všetko.

Reagovať na správu

portret

L.Ď. pokročilý 3.6.2010 06:56

Hlásim sa na návštevu.

Reagovať na správu

portret

ivetatom pokročilý 4.6.2010 12:20

v tej slivovici je 35 rokov jeho života a spomienok.
V súčasnej povodňovej zúfalej situácii je to roztomilé. Keď nebude strechy nad hlavou, slivovica aspoň zvnútra zohreje

Reagovať na správu

portret

Tatanka - Yotanka pokročilý 6.6.2010 20:20

Je zaujímavé, že veľa ľudí tvrdí na týchto stránkach, ža na Zemi sa nič nedeje.
Všimli si to mnohí, až keď im bralo majetky. Je to smutné, čo sa deje na východe, juhu a iných oblastiach Slovenska, ale treba aj niečo urobiť pre to,
aby sa to viac neopakovalo. Stačilo by úplne, keby každí Slovák zasadil za každý deň svojho života aspoň jeden strom. Ja sa o to snažím. Len v Turskej doline denne prejdú desiatky ťahačov s drevom. U nás na Slovensku sa fakt drevo ťaží, je to správny výraz, lebo sa ťaží, ako na Ostravsku uhlie. Dajte Slovákom
do rúk motorovú píľu a skončí to horšie, ako keby ste im dali samopal.

Reagovať na správu

portret

Husi moderátor, atlasár 8.6.2010 21:51

To je dobrá rada. 5400000 občanov * 70 * 365 / 49035 km2 ....to vychádza asi
2800000 stromov na štvorcový kilometer. Čiže asi 3 stromy na meter štvorcový. Teda ak by sme sadili všade.....

Reagovať na správu

portret

J. Č. mykológ, atlasár, moderátor 9.6.2010 09:39

Reagovať na správu

portret

©foxlion atlasár 9.6.2010 20:35

Kedze ako narod vymierame a mame dost obcanov, ktori rubu vo vyske pasa, tak si nemyslim, ze tych stromov tak rapidne pribudne ani pri dvojnasobnej tatankonorme

Reagovať na správu

portret

Husi moderátor, atlasár 9.6.2010 21:11

Nebudú vládať rúbať, keď budú furt sadiť....

Reagovať na správu

portret

bocacha pokročilý 13.6.2010 12:34

A budú sadiť? Na rúbanie nie ja norma.

Reagovať na správu

portret

bystričanka 15.6.2010 14:44

ahoj,,,ja naramkovku vôbec nezbieram,lebo ju nepoznam,,,,ale ako som sa pozrela na ňu v atlase,mam dojem,že som ju už niekde na potulkach za hubami v okolí BB videla,,,ale nie som si istá,,,bolo to vlani tak koncom leta,,,

Reagovať na správu

portret

voloďa 21.6.2010 14:22

Ani by som neodporúčal ju zbierať! Je totiž chránená, a pokuta za 1 plodnicu je 63 Eur

Reagovať na správu